کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش
علت صدای یخچال و ساید بای ساید

تشخیص مشکل صدای یخچال فریزر

از ما سوالاتی در مورد یخچال فریزرهای صدادار، همچنین سوالی عجیب در مورد صدا از یک یخچال تک‌ پرسیده شد، اگرچه شکایت از سروصدا از یخچال‌‌ها و فریزرهای جدا به ندرت پیش می‌آید ولی در مورد یخچال فریزر این صداها به گوش می رسد ما تمام علت ها و تشخیص آن را توضیح می دهیم.

 

در این مقاله تلاش می‌کنیم توضیح دهیم که چه صداهای مختلفی ممکن است از یخچال فریزرتان بشنوید اما برخی از این توضیحات می‌تواند برای یخچال و فریزر تک‌ نیز به کار برده شوند.

با این حال توجه داشته باشید که آنچه که شخص آن را صدایی ملایم تشخیص می‌دهد ممکن است برای دیگران صدایی مانند صدای دریل دندانپزشک باشد و این موضوع میتواند به جایی که یخچال نصب شده است و عوامل دیگر مربوط باشد.

یک توصیه خوب این است که هرگز یخچال فریزر را در اتاقی که می‌خوابید نصب نکنبد، تا جای ممکن آن را دور نگه دارید چرا که تمام  صداها در ساعت خواب شما چند برابر به نظر می رسند.

کمپرسور یخچال فریزرتان حداقل ۶۰ درصد زمانی که به برق است روشن است و نوعی صدا ایجاد می‌کند، گذشته از اینکه این صدا چقدر می‌تواند کم باشد هیچ کاری نیست که بتوانید برای تغییر این صدا انجام دهید.

صدای وزوز یخچال فریزر

صدای وزوز ملایم یا نویز کار کردن موتور یخچال معمولا طبیعی است و اغلب صدای اجرای کمپرسور است و مربوط به جریان گازی است که سیستم تبریدی را به کار می‌اندازد.

در واقع این باید مایه‌ی نگرانی باشد اگر هرگز صدای وزوز ملایمی را نمی‌شنوید، زیرا اغلب این موضوع نشانه‌ی خرابی است. اما برخی از یخچال‌های فریزر بسیار بی‌صدا هستند و نکته مهم این است که یخچال فریزر به درستی در حال خنک کردن است.

در یخچال فریزرهای جدیدتر اکنون چیزی داریم که با عنوان «کمپرسورهای خطی» شناخته می‌شود، این کمپرسورها برخلاف نمونه‌های قدیمی‌ترشان که تنها در دو حالت کلی خاموش یا روشن می‌بودند، در این مدل ها دائمنا روشن هستند فقط دورشان کم و زیاد می شود مانند یک سوئیچ دیمر کم و زیاد می شود، این کمپرسورها مصرف انرژی کمتری دارند و صدای آنها کمتر است. نکته منفی آن این است که خیلی گران‌تر هستند.

صداهای ترک خوردن و نالیدن

بعد از اینکه کشف شد که مدل‌های قدیمی فریون مبتنی بر گازها مدل‌های بدی بودند، چرا که در اتمسفر حفره ایجاد می‌کردند و خرس‌های قطبی را به کشتن می‌دادند و غیره، ما به عنوان جانشینی موقت سراغ گازی رفتیم که با عنوان R134a شناخته می‌شود و بعد از آن به سراغ گاز دیگری با عنوان R600a رفتیم.

R600 یک گاز بوتان مبتنی‌بر سردساز است، بسیار به گاز نوع کالر طبیعی نزدیک است، مانند هم‌نوعانش می‌تواند احتراق‌زا باشد، اما در یخچال‌های خانگی میزان گاز مورد استفاده بسیار کم است.

هنگامی کهیخچال های جدید  آمدند ما شکایات بیشتری در مورد صداهای شکستگی و نالیدن از طرف یخچال فریزرها دریافت کردیم.

توضیح رسمی این است که این امر به دلیل انبساط و انقباض در کابینت یخچال است، چون در یخچال های جدید اواپراتورها در پشت دیوارهای عقب پنهانند.

نظریات متفاوتی در مورد علت این موضوع وجود دارد و حتی برخی از تولیدکنندگان در تلاش برای از بین بردن صداها به تزریق روغن در دیوارهای کابینت متوسل شده‌اند.

مشکل البته این است که حتی مدل‌های جدیدتر نیز همان صداهای نالیدن یا شکستگی را ایجاد می‌کنند بنابراین عوض کردن یخچال احتمالا بی‌فایده است.

بیشتر این مشکل هرگز حل نشده است.

اینکه آیا این موضوع به خاطر گاز در طراحی‌های صرفه‌جوی اکو-انرژی است یا نه، هیچ‌کس به درستی نمی‌داند، اما اگر تجربه‌اش را داشته باشید احتمال آن وجود دارد.

صداهای ناگهانی یا خرده خرده

این موضوع عموما به موتور فن مرتبط است و تنها از یخچال فریزرهای بدون برفک و ساید بای ساید ها شنیده می‌شود.

معمولا این صدا با ایجاد یخ و برفک حول یکی از فن‌ها به وجود می‌آید،.نکته این است که چرا در اکثر موارد یخ ایجاد می‌شود.

البته این می‌تواند نشانگر یک موتور فن معیوب و یا سیستم یخزدایی معیوب باشد که چیز غیرمعمولی نیست.

صداهای تق‌تق و وز وز

استثناهایی وجود دارد که مهم‌ترینشان صداهای تق تق یخچال فریزرهای امریکایی Whirlpool است، اما اغلب این صدای کمپرسور است که روی رله‌ی گرمای بیش از حد خاموش می‌شود. به عبارت دیگر، خبر خوبی نیست، چرا که عموما نشانه‌ی خرابی کمپرسور است، خصوصا اگر صدای مکرر «تق تق وز وز» را بشنوید و یخچال نمی‌تواند خنک کند.

در دستگاه‌های سایدبای‌ساید بزرگ برد های الکترونیکی وجود دارد که برای کنترل کارکردهای مختلفی مانند آب و یخ استفاده می‌شود. در این بردهای الکترونیک رله‌هایی وجود دارد که اگر بُرد کنترل یا رله خراب شوند، می‌تواند به صدای تق تق دائمی بیانجامد.

 

 

 

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(4 رای, متوسط: 4,25 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین