کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش
کولر گازی

عیب‌یابی کولر گازی: مشکلات و راه‌حل‌های متداول (بخش دوم)

ادامه عیب‌یابی کولر گازی را اینجا بخوانید. اگر هنوز بخش اول را نخوانید با اینجا مراجعه کنید.

۶- کانال‌های کثیف یا دارای نشتی

اگر هوایی که وارد می‌شود گرم‌تر از چیزی‌است که دلخواه شماست یا اینکه بعضی از اتاق‌ها گرم‌تر و بعضی‌ سردتر هستند، دلیل آن می‌تواند جریان هوای نامناسب در کانال‌های شما باشد. هرچند که یک سیستم کولر گازی مرکزی به ظاهر سیستمی کاملا عایق‌بندی شده در دل دیوار‌ها و سقف‌ها به نظر می‌رسد، غیرمعمول نیست که در کانال‌کشی، ترک یا پارگی اتفاق بیافتد، که در بعضی موارد به خاطر جانوران داخل دیوار یا کارگران بی‌توجه است.

کانال‌کشی‌ها، هوای برگشتی را برای خنک و تمیزکردن مجدد به سیستم برمی‌گردانند. اگر پارگی در کانال‌ها وجود داشته باشد، هوا به داخل دیوارها فرار خواهد کرد، که به نفع رفاه و یا جیب ساکنین شما نخواهد بود. کانال‌های هوای دارای نشتی تمام خانه را گرم‌تر می‌کنند، که باعث کارکردن بیشتر سیستم شده و قبض برق را گران‌تر خواهد کرد. پس حتما «بازدید کانال‌ها» را داخل چک لیستتان برای عیب‌یابی کولر گازی قرار دهید.

۷- مشکلات زه‌کشی

رطوبت خارج شده توسط کولر گازی شما کجا می‌رود؟ طراحی سیستم به شکلی‌ست که توسط یک لوله از فضای شما خارج شده و به چاهی ریخته می‌شود که به نوبه خود به فاضلاب می‌ریزد. اگر سیستم فاضلاب گرفته یا چاه پر شده باشد، آب انباشته شده باعث صدمه دیدن سیستم شما می‌شود. این انباشتگی می‌تواند باعث نشتی آب شود که منجر به صدمه زدن به ساختمان و وسایل آن می گردد. زمانی که در حال چیدن تاکتیک‌های خود برای عیب‌یابی سیستم کولر گازی هستید، به هیچ وجه از سیستم‌های خروجی آب غافل نشوید.

۸- از سیستم‌ پر سر و صدا بیزارید؟

سیستم شما مجموعه کاملی از یک فن است که هوای داخل را از سیم‌پیچ تبخیرکننده انتقال می‌دهد تا هوا خنک شده و یک فن سیم پیچ کندانسور است که هوا را حرکت داده تا گرما از داخل سیستم به خارج ساختمان منتقل شود. یک منبع صدای شایع در این سیستم‌ها، موتورهای فن هستند، که خاک و آشغال‌ می‌گیرند، تسمه‌های آن مستهلک شده و یاتاقان‌ آنها خراب می‌شود. اگر در حین عیب‌یابی سیستم کولر گازی، صدای اضافه در دستگاه تشخیص دادید، بهترین راه چاره این است که سیستم را به طور کامل خاموش کرده و با متخصص سیستم‌های تهویه مطبوع تماس بگیرید تا از صدمات بیشتر به دستگاه جلوگیری شود.

۹- لحظه بدشانسی

یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات کولر گازی استفاده نادرست از آن است، که در این دسته از مشکلات، بازگذاشتن پنجره‌ها و درها بالای لیست قرار می‌گیرد. معقول به نظر می‌آید، اینطور نیست؟ همه ما احتمالا خاطره‌هایی از والدینمان داریم که به ما می‌گفتند زمانی که کولر در خانه یا ماشین روشن است پنجره‌ها را ببندیم. پس یکی از آسانترین و ارزان‌ترین مشکلاتی که باید در راه عیب‌یابی کولر گازی بر آنها غلبه کنیم، این است که مطمئن شویم پنجره‌ها و درها بسته هستند؛ زیرا در غیر این صورت شما مسئول کاهش بازده کولر گازی‌تان هستید.

عیب‌یابی کولرهای گازی: نکات مفید بیشتری برای اجتناب از مشکلات

  • تمیز کردن دستگاه و اطراف آن از خاک و کثیفی‌های دیگر
  • تعویض فیلترهای گرد و خاک
  • بازدید کانال‌ها و تعمیر آنها درصورت خرابی
  • نصب یک ترموستات قابل برنامه‌ریزی (کامپیوتری)، که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و دقت بیشترمی‌شود؛ اما حتما نحوه استفاده از آن را درست یاد بگیرید.

همانطور که می‌بینید، مشکلات متعددی هستند که با انجام عیب‌یابی های از پیش تعیین شده می‌توان از بروز آنها جلوگیری کرد. اگر از این مقاله حتی یک چیز در مورد عیب‌یابی کولر گازی بیاموزید، باید این باشد که نگهداری درست بهترین روش برای جلوگیری از بروز مشکلات و دردسرهایی است که برای شما و ساکنین مجتمع مسکونی‌تان ایجاد می‌کنند.

اگرچه عیب‌یابی سیستم کولر گازی می‌تواند برای عملیات پایدار و بدون مشکل بسیار ارزشمند باشد، برنامه ریزی برای نگهداری مستمر و مناسب می‌تواند از بروز بزرگ‌ترین مشکلات سیستم‌های کولر گازی جلوگیری کند.

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(2 رای, متوسط: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین