کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش

برنامه‌های پر کاربرد ماشین لباسشویی

از شستشوی سریع گرفته تا قفل کودک، ما برنامه‌های معمول لباسشویی را برای‌تان رمز‌گشایی می‌کنیم و می‌گوییم آیا ارزش دادن پول بیشتر را دارند یا خیر.

در این جا شما را با چند تا از معمول‌ترین برنامه‌های ماشین لباسشویی آشنا می‌کنیم، ‌و آن‌هایی را که واقعاً ارزش دارند تا در هنگام خرید به دنبالش باشید معرفی می‌کنیم.

مواد مصنوعی یا پارچه‌های کتان (Synthetics or cottons)

خیلی از ماشین‌های لباسشویی برنامه‌های جداگانه‌ای برای پارچه‌های کتانی و مصنوعی دارند، و برخی اوقات تنظیمات دما هم فرق می‌کند. آب در برنامه‌های مربوط به کتان اغلب داغ‌تر است، در حالی‌که برنامه‌های پارچه‌های مصنوعی در دمای کمتری کار می‌کنند، ۴۰ درجه سانتی‌گراد یا کمتر، و کمتر می‌چرخند.

برنامه پارچه‌های مصنوعی، که به آن‌ها «مراقبت آسان» (easy care) هم می‌گویند، برای پارچه‌های غیر نخی طراحی شده‌اند،‌مثل پارچه‌هایی که از پلی‌استر و ویسکوز ساخته شده‌اند، و نیاز به شستشوی ظریف‌تری دارند.

برنامه‌های پارچه‌های مصنوعی در دمای کمتری کار می‌کنند و کمتر می‌چرخند

بیشتر ماشین‌ها یک برنامه کتان دارند،‌ ولی همه آن‌ها برنامه پارچه‌های مصنوعی ندارند. اگر لازم است لباس‌های ظریف زیادی را بشورید، ارزشش را دارد که به دنبال چنین چیزی باشید،‌ البته اول باید برچسب لباس را نگاه کنید.

با این حال برنامه‌های مشابه دیگری هم وجود دارند و بسته به این‌که بیشتر چه نوع لباسی می‌شورید،‌ می‌توانید در عوض به دنبال آن برنامه‌ها باشید– مثل شستشوی لباس‌های ظریف، شستشو با دست، و شستشوی پشم. به خاطر داشته باشید که برای بعضی از این برنامه‌ها ظرفیت‌ها فرق می‌کند، پس اگر می‌خواهید حتماً ماشینی با یک ظرفیت مشخص بخرید از قبل این موضوع را چک کنید.

وقتی ما ماشین های لباسشویی، چرخه‌های ۴۰ درجه سانتی گراد کتان و پارچه‌های مصنوعی، را آزمایش می‌کنیم تفاوت‌های بزرگی بین آن‌ها پیدا می‌کنیم، حتی در یک ماشین لباسشویی. در بررسی که روی ماشین‌ها انجام دادیم می‌توانید ببینید هر ماشین در این برنامه‌های متفاوت چه‌گونه عمل می‌کند.

برنامه‌های شستشوی پشم، شستشوی لباس‌های ظریف و شستشوی با دست (Wool/delicate/handwash)

معمولاً این‌ها برنامه‌های دمای کم و با کمترین چرخش حین شستشو هستند،‌مثل برنامه‌های شستشوی پارچه‌های مصنوعی، تا مانع از آسیب رساندن به پارچه شوند.

مثل برنامه شستشوی پارچه‌های مصنوعی،‌در اینجا هم اگر لباس‌های ظریف زیادی دارید، مخصوصاً جنس پشمی و ابریشمی، این برنامه‌ها می‌توانند برای‌تان مفید باشند.

برنامه‌های ورزشی (Sports)

این برنامه‌ها برای شستشوی میکروفیبرهای لباس‌های ورزشی هستند، و طوری طراحی شدند تا با یک چرخه طولانی‌تر شستشو لکه‌های عرق و بوی بد را از بین ببرند،‌اما شستشو را در دمای کمتری انجام می‌دهند تا به پارچه آسیبی نرسانند.

بعضی از ماشین‌ها یک برنامه خاص هم دارد که به شما اجازه می دهد تا کفش‌های ورزشی‌تان را هم بشورید.

اگر لباس‌های ورزشی زیادی برای شستن دارید این ماشین می تواند به دردتان بخورد،‌اما ما هیچ وقت آن را امتحان نکرده‌ایم. با این حال یک ماشین لباسشویی خوب،‌بدون توجه به نوع لباس، باید بتواند مجموعه‌ای از لکه‌های سخت را در یک چرخه شستشوی معمولی از بین ببرد.

با سر زدن به صفحه ما در بخش بهترین ماشین لباسشویی، می‌توانید ببینید کدام ماشین پیشنهاد بهترین خرید ما هست، یعنی لکه‌ها را به آسانی برطرف می‌کند، مواد شوینده را می‌شورد، و لباس را به طور یکنواخت خشک می‌کند.

تنظیمات شستشوی سریع (Quick wash)

برنامه‌های شستشوی سریع خیلی محبوب هستند و در بسیاری از ماشین‌ها وجود دارند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید،‌این برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا در زمان کوتاهتری از یک برنامه معمولی لباس‌های‌تان را بشورید، ‌در برخی از ماشین‌ها این زمان ممکن است به کوتاهی ۱۵ دقیقه باشد.

بنابراین اگر لازم است چیزی را سریع بشورید، مثل اونیفورم کثیف مدرسه که برای صبح روز بعد باید آماده باشد، ‌این برنامه ها عالی هستند. بعضی از ماشین‌ها بیش از یک برنامه شستشوی سریع دارند.

اما بدانید که سریع‌ترین شستشوها ممکن است به شما اجازه دهد ۱٫۵ کیلوگرم لباس را در هر مرتبه بشورید که به اندازه دو تا شلوار جین است. بعضی از ماشین‌های گزینه شستشوی سریع با ماشین پر دارند،‌که به شما اجازه می‌دهد تا مخزن ماشین را پر کنید، اما این برنامه‌ها معمولاً فقط برای لباس‌هایی هستند که خیلی کثیف نشده‌اند.

تنظیمات دما (Temperature)

همه ماشین‌های لباسشویی تنظیمات دما دارند تا بتوانید لباس‌هایتان را با آب داغ‌تری بشورید، و مثلاً لکه‌های بیشتری را پاک کنید، یا این‌که از آب سردتری استفاده و در هزینه‌‌ها صرفه‌جویی کنید.

بعضی از ماشین‌ها به شما گزینه‌های مشخص ۳۰، ۴۰ و ۶۰ درجه سانتی‌گراد و می‌دهند، ‌درحالی‌که در بقیه تنظیمات دما با دیگر گزینه‌ها ترکیب می شوند، مثل پارچه کتانی ۶۰ درجه سانتی‌گراد یا پارچه مصنوعی ۳۰ درجه سانتی‌گراد.

از آن‌جایی که تنظیمات دما روی همه ماشین‌ها هست،‌ واقعاً باید راجع به این فکر کرد که چند گزینه‌ و به چه شکلی می‌خواهید.زآزمایشات ما نشان داده است که شستشو در دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد نسبت به ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌تواند تا ۶۶٪ در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند،‌ اما لکه‌های کمتری را از بین می‌برد.

برای این‌که به شما کمک کنیم تا تصمیم بگیرید، ‌نگاهی به راهنمای ما در زمینه دمای ماشین لباسشویی بیاندازید تا اطلاعات کاملی درباره شستشو در دماهای مختلف، از ۲۰ تا ۹۰ درجه سانتی‌گراد، به دست آورید.

آزمایشات ما نشان داده است که شستشو در دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌تواند تا ۶۶٪ در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند

نمایش زمان باقی مانده و تشخیص خودکار (Time-remaining display and automatic detection)

بعضی از ماشین‌ها نمایشگری دارد که زمان باقی مانده تا پایان شستشو را نشان می‌دهد،‌ بنابراین می‌فهمید چه‌قدر زمان برای شما باقی مانده است.

ماشین‌های پیش رفته‌تر با وزن کردن لباس‌ها تشخیص می‌دهند مخزن چه قدر پر است و تخمین می‌زنند چه قدر طول می‌کشد تا آن‌ها تمیز شوند.

تنظیم زمان شروع کار ماشین به درد این می‌خورد که مطمئن شوید وقتی که کار ماشین تمام می‌شود شما در خانه هستید تا بتوانید مستقیماً لباس‌ها را بیرون بیاورید و پهن کنید،‌ یا این‌که آن‌ها را درون خشک‌کن بیاندازید.

گزینه وزن کردن خودکار به این معنی است که ماشین به اندازه‌ای کار خواهد کرد که برای شستن آن حجم از لباس لازم است،‌ بنابراین در انرژی صرفه‌جویی می‌شود،‌ اما این گزینه ممکن است هزینه زیادی داشته باشد.

به تأخیر انداختن زمان شروع یا پایان (Delay start/End time)

تأخیر در آغاز یعنی می‌توانید انتخاب کنید ماشین کی شروع به شستن لباس‌های شما بکند،‌ مثلاً دو ساعت قبل از آن‌که به خانه برسید. از طرف دیگر،‌در مقابل زمان شروع، بعضی از ماشین‌ها «زمان پایان» دارند،‌ که به شما اجازه می‌دهند تا انتخاب کنید کی برنامه تمام شود.

بعضی از برنامه‌های تأخیر زمانی به نه، شش، یا فقط سه ساعت محدود می‌شوند

این می‌تواند یک گزینه واقعاً به درد بخور باشد، مخصوصاً اگر نمی‌خواهید که لباس‌های‌تان از زمان شروع چرخه مدت زیادی را در ماشین باقی بمانند. با این حال، اگرچه برخی از ماشین‌ها کاملاً انعطاف‌پذیر هستند،‌ و هر چه قدر که بخواهید، تا سقف ۲۴ ساعت، به شما اجازه می‌دهند تا تأخیر داشته باشید، ماشین‌های دیگر محدودتر هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا بین سه، شش، یا نه ساعت تأخیر یکی را انتخاب کنید،‌ بنابراین قبل از خرید آن‌ها را بررسی کنید.

همچنین، اگرچه این گزینه‌ها کاملاً معمول هستند در همه ماشین‌های لباسشویی وجود ندارند، پس اگر به آن‌ها علاقه مند هستید قبل از خرید از وجودشان مطمئن شوید.

قفل کودک (Child locks)

دو نوع قفل کودک روی ماشین‌های لباسشویی وجود دارد. معمول‌ترین آن‌ها مدلی است که می‌تواند همه دکمه‌های روی صفحه را غیر فعال کند، مثل وقتی که گوشی تلفن‌تان را قفل می‌کنید. یعنی وقتی پشت‌تان را می‌کنید،‌ کودک‌تان نمی‌تواند برنامه‌ها و تنظیمات را دستکاری کند.

قفل کودک دومی که خیلی معمول نیست،‌ که به آن قفل ایمنی در هم می‌گویند، وسیله‌ای است که مانع بسته شدن در می‌شود. یعنی کودکان نمی‌توانند چیزی را که نباید درون محفظه ماشین بگذارند و درش را ببندند.

اگر بچه دارید این گزینه‌ها به دردتان می‌خورند. می‌توانید از منوی سمت چپ در بازبینی که راجع به ماشین‌های لباسشویی کرده‌ایم استفاده کنید و مدل‌هایی را که قفل ایمنی در یا قفل ایمنی صفحه دارند انتخاب کنید.

پیش اتو یا اتوکشی آسان یا ضد چروک (Pre-ironing/easy iron/anti crease)

یک برنامه اتوکشی معمولاً با کم کردن سرعت چرخش یا مدت زمان آن از ایجاد چروک بر روی لباس‌ها جلوگیری می‌کند. بعضی از ماشین‌های لباسشویی تنظیماتی دارند که به جای این‌که یک برنامه استاندارد باشند،‌ برنامه‌های دیگر را تغییر می‌دهند. اگر خیلی اتوکشی می‌کنید، ارزشش را دارد که به دنبال یکی از این برنامه‌ها باشید.

شستشوی لباس بچه (Baby care)

معمولاً این یک برنامه شستشوی کاملاً قوی در دمای بالا است، که به دنبال آن چندین چرخه آبکشی می‌آید،‌ تا تلاش کند و مطمئن شود که تا آن‌جایی که ممکن است مواد شوینده را از لباس پاک کرده است.

گزینه دیگر این است که خودتان دستی دما را تنظیم کنید- ما راهنمایی در مورد دماهای ماشین داریم تا بفهمید چه برنامه‌ای برای شستشوی شما از همه بهتر خواهد بود. بعلاوه، ما هر ماشین را آزمایش کردیم تا ببینیم ردی از شوینده‌ها بر روی لباس شما باقی می‌گذارد، دیدیم بعضی‌ها ردهای واضحی بر جا گذاشتند.

بهداشتی یا ضد آلرژی (Hygiene/anti-allergy)

یک چرخه بهداشتی برای زدودن همه مواد آلرژی‌زا از لباس‌های شما طراحی شده است، و معمولاً این کار را با بالا نگه داشتن دمای آب و یا، اگر ماشین تان امکان ایجاد بخار دارد، با استفاده از بخار انجام می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهند بریا این‌که از شر مواد آلرژی‌زا و باکتری‌ها راحت شوید نمی‌توانید فقط به برنامه پارچه‌های کتانی در دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد اکتفا کنید، ‌با این حال به راهنمای ما تحت موضوع «آیا باید در ۶۰ درجه سانتی‌گراد شستشو را انجام دهم؟» توجه کنید.

اقتصادی (Eco)

همان‌طور که از اسمش پیدا است، این برنامه در انرژی شما صرفه‌جویی می‌کند. ما ماشین لباسشویی را با این تنظیمات آزمایش نمی‌کنیم، اما مقدار انرژی و آبی را که هر ماشین در برنامه شستشوی عادی استفاده می‌کند اندازه می‌گیریم،‌ تا بتوانیم به شما بگوییم هزینه کار کردن کدام یک زیاد است و کدام یک ارزان تر خواهد بود.

آخرین بروزرسانی: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(1 رای, متوسط: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین