کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش

ماشین ظرفشویی آب‌گیری نمی‌کند

ماشین های ظرفشویی زندگی را کمی برای ما آسان تر می کنند، اینطور نیست؟ این ماشین ها به این پرسش که پس از صرف غذا در هر خانه به ذهن می رسد کمک می کنند و آن سوال این است که «امروز نوبت کیست که ظرف ها را بشوید؟» با این حال، اگر به محض باز شدن در، شاهد باقیمانده غذاهایی هستید که نشان می دهد که طی شستشو قبلی تمیز نشده اند – ممکن است با این سوال مواجه شوید که چرا؟

یکی از دلایل این مشکل ممکن است این باشد که ماشین ظرفشویی به درستی با آب پر نمی شود. به کمک راهنمای زیر شما امیدوار می شوید که می توانید خطایی که موجب پر نشدن آب ماشین شما می شود را شناسایی کنید. به زودی این مشکل حل شده و یکبار دیگر شاهد جریان یافتن آب در ماشین خود باشید.

شیر برقی ورودی

یکی از دلایل احتمالی که موجب می شود که ماشین ظرفشویی شما اصلاً آب پر نکند، ممکن است مربوط به خطای شیر ورودی (که شیر پر کننده نیز نامیده می شود) باشد. اگر شک دارید که شیر ماشین شما دیگر در سطح عملکرد بهینه کار نمی کند، می توانید مراحل سودمند زیر را دنبال کنید تا به بررسی کارهایی که می توانید انجام دهید بپردازیم– بنابراین می توانید با امیدواری ماشین ظرفشویی خود را دوباره مانند یک ماشین نو به کار بیندازید.

اول ایمنی!

  •  جریان سنج شیر برقی را بررسی کنید که علامت آسیب دیدگی در آن وجود نداشته باشد
  •  شلنگ پر کننده آب را خارج کنید
  •  به دقت فیلتر کوچک را از درون شیر یا فیلتر آب بندی شلنگ را در صورتی که سفت شده است و احتمال می دهید مسدود شده باشد، جدا کنید. اگر فیلتر تمیز است، شیر برقی احتمالاً باید تعویض شود. پیش از جایگزینی، شیر آب را به کمک یک مولتی متر بررسی کنید تا خطا و ایرادی نداشته باشد.

اگر مجبورید شیر ورودی را تعویض کنید،‌ مطمئناً در مسیر درست قرار دارید. می توانید راهنمای ساده و کاربردی ما را در خصوص تعویض شیر ماشین ظرفشویی مطالعه کنید تا خود قادر باشید شیر را تعویض کنید.

نشت آب

رایج ترین مشکل ماشین ظرفشویی که معمولاً ممکن است روی دهد آن است که ماشین ظرفشویی از آب پر نمی شود.

زمانی که پیوسته صدای پمپ شدن آب به بیرون را از ماشین می شنوید اما ماشین آنگونه که باید از آب پر نمی شود، احتمالاً دلیل آن این است که آب در سینی باریک ماشین جمع می شود. زمانی که این آب به سطح خاصی می رسد سوئیچ ضد-جریان فعال می شود و این سوئیچ به ماشین دستور می دهد که آب را به سمت بیرون پمپ کند و برای جلوگیری از پر شدن مجدد دستگاه خاموش می شود.

اگر آنقدر بدشانس باشید که این مشکل را تجربه کرده باشید، می دانید که چه درد بزرگی است که مجبور شوید دستکش به دست کنید و با دست ظروف را بشویید. ماشین ظرفشویی که امکان پر کردن آب وجود نداشته باشد، بسیار استرس زا می باشد و در نتیجه دلایل مختلفی برای بوجود آمدن این مشکل وجود خواهد داشت.

اول ایمنی!

موارد زیر را بررسی کنید:

  •  جمع شدن آب در بخشی که ممکن است موجب سرریز شود – این موضوع را با کج کردن آهسته ماشین به یک سمت بررسی کنید و اجازه دهید که آب اضافی روی کف جاری شود
  •  مطمئن شوید که سوراخ یا صدمه ای در بخش های داخلی وجود ندارد که موجب نشت آب شود
  •  ترکیبی از کدهای خطا با صداهای مختلف ممکن است نشان داده شود که نشان دهنده آن است که سوئیچ ضد جریان به علت نشت آب روشن شده است.

همانطور که مطرح شد، دلایل متعددی باید برای نشت آب در ماشین ظرفشویی شما وجود داشته باشد. لطفاً به راهنمای ساده و کاربردی ما مراجعه کرده و در خصوص تشخیص مشکلات نشت آب ماشین ظرفشویی از راهنمایی های آن استفاده کنید. بنابراین می توانید با امیدواری خطا را پیدا کرده و ماشین لباسشویی خود را مانند روز اول راه اندازی کنید.

بورد مدار چاپی (Printed Circuit Board)

بورد مدار چاپی مغز دستگاه شماست و می توان آن را با عنوان بورد یا ماژول کنترل نامید. وظیفه بورد کنترل اطمینان پیدا کردن از آن است که ماشین ظرفشویی می تواند برنامه خود را اجرا کند و همچنین اطلاعات مربوطه را نمایش دهد (نمایش اطلاعات مربوطه برای زمانی است که بورد مدار نمایش وجود داشته باشد).

اگر این ماژول در انجام وظیفه خود ناتوان باشد، آنگاه ممکن است با دستگاهی مواجه شوید که دیگر کارایی ندارد، چون تنظیمات برنامه ممکن است غیرفابل اعتماد باشد و یا اصلاً کارایی نداشته باشند.

متاسفانه، تشخیص خطای بورد مدار چاپی ممکن است دشوار باشد–مگر اینکه شواهد بصری از آن خطا وجود داشته باشد. شناسایی این علت ممکن است امری تقریباً محال باشد و مجبور شوید برای راه اندازی مجدد ماشین ظرفشویی خود آن قطعه را تعویض نمایید.

در اینجا ما به شما نشان می دهیم که چگونه بورد مدار چاپی را که پشت پنل کنترل ماشین ظرفشویی قرار دارد، بررسی کنید.

اول ایمنی!

  •  برای دسترسی داشتن به بورد مدار چاپی، باید پنل بیرونی را بردارید
  •  اگر در را پایین بیاورید مجموعه ای از پیچ ها مشاهده می کنید که پنل داخلی را به پنل بیرونی متصل کرده اند
  •  با برداشتن پنل، پیچ ها را از پنل کنترل جدا کنید و اکنون بورد مدار چاپی را پشت این قسمت مشاهده می کنید
  •  بدنبال علائم بصری از وارد شدن صدمه به بورد مدار چاپی یا یک اتصال ترمینال شل باشید و در صورت نیاز قطعه مربوطه را تعویض نمایید

اگر خطایی مشاهده می کنید، ممکن است به این نتیجه برسید که مجبورید تا زمانی که بورد مدار چاپی تعویض شود تمام آن ظروف کثیف را با دست بشویید. ما دفترچه راهنمایی برای کمک به شما در طی مراحل تعویض در اختیار داریم.

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(1 رای, متوسط: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین