کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش
یخچال فریزر

تعمیر مشکلات عمومی یخچال فریزر

باید قبول کنیم وقتی یخچال فریزر مشکلی پیدا می‌کند دردسر بزرگی است، چون همه‌ی ما برای زنده ماندن به غذا نیاز داریم، همه‌ی ما اهمیت نگهداری مواد خام اساسی مثل شیر، تخم‌مرغ و گوشت را در یخچال فریزر در حال کار می‌دانیم؛ بنابراین وقتی یخچال فریزرتان خراب می‌شود مثل اثر گوله برفی است، غذاها فاسد می‌شوند، اعضای خانواده گرسنه‌اند و شما باید مشکل آن را پیداکنید. طرز کار یخچال فریزر آن‌قدر که به نظر می‌رسد پیچیده نیست. فقط باید راهنمایی‌های مفید زیر را برای حل مشکلات عمومی یخچال فریزر به کار ببندید. احتیاط: همیشه قبل از تعمیر کردن یخچال فریزر آن را از پریز بکشد.

نشت آب به داخل یخچال فریزر

نشت آب مشکل کوچکی است، اما طولی نمی‌کشد که مقدار نشتی آب افزایش پیدا می‌کند و باید آن را تمیز کنید. خبر خوب اینکه حل این مشکل ساده است. نشت آب زمانی اتفاق می‌افتد که لوله‌ی زهکش مسدود شده باشد.

راه‌حل: به لوله‌ی زهکش یخچال که معمولاً پشت یا زیر یخچال فریزر قرار دارد دسترسی پیدا کنید. آن را از محل خارج کنید و با مقداری مایع ضدعفونی‌کننده و آب گرم گرفتگی آن را بازکنید. سپس در جای خود نصب کنید. اکنون مشکل برطرف می‌شود.

لامپ داخل یخچال خاموش است و یخچال کار نمی‌کند

بسیاری از افراد با خاموش شدن لامپ یخچال مواجه می‌شوند که مشکل رایجی است، اما راه‌حل آن اینجاست. ابتدا فیوز را از نظر سوختگی و مدار شکن را از نظر قطعی بررسی کنید. اگر فیوز سالم است دوشاخه‌ی یخچال را بررسی کنید. اگر سیم خراب است آن را تعویض کنید.

یخچال فریزر کار نمی‌کند و صدای تق‌تق می‌دهد

اگر از یخچال فریزر صدای «تق‌تق» شنیده می‌شود کمپرسور خراب است. کمپرسور الکتریکی گاز درون لوله‌های مارپیچ را متراکم می‌کند و با این کار عملکرد سیستم خنک‌کننده را تعیین می‌کند. راه‌حل: فن و ترموستات را بررسی کنید. اگر ترموستات کار نمی‌کند آن را تعویض کنید.

یخچال به‌سرعت برفک می‌زند

گاهی اوقات درب یخچال را به‌درستی نمی‌بندیم، ظاهراً درب یخچال بسته است اما ممکن است کمی نیمه‌باز باشد و همین باعث تشکیل برفک می‌شود. راه‌حل: لولاهای درب را تنظیم کنید تا درب محکم بسته شود. درب را چندبار باز و بسته کنید و مطمئن شوید به درستی بسته می‌شود. در صورت نیاز درب را تنظیم کنید. اگر درب محکم بسته نمی‌شود باید لاستیک آن را تمیز یا تعویض کنید چون ترک‌خوردگی لاستیک باعث هدررفتن سرمای یخچال می‌شود.

پارگی یا کهنگی لاستیک‌های یخچال

با گذشت زمان و باز و بسته کردن مداوم درب یخچال لاستیک‌های آن کهنه یا پاره می‌شوند و به دنبال آن نشتی یا برفک ایجاد می‌شود. خبر خوب اینکه تعویض لاستیک یخچال آسان است.

  • لاستیک جدید را حدود ۳۰ دقیقه درون آب گرم بخیسانید، این کار باعث انعطاف لاستیک شده و نصب آن آسان‌تر می‌شود.

  • به‌وسیلهٔ آچار پیچ‌گوشتی همهٔ پیچ‌های اطراف لاستیک قدیمی را به‌جز پیچ گوشه‌ها بازکنید.

  • لاستیک را از وسط هر قسمت به طرف بالا بکشید، سپس در هر طرف یک پیچ ببندید. اینکار باعث می‌شود وقتی پیچ‌های گوشه‌ها را باز می‌کنید نوار نگهدارنده سالم بماند.

  • لاستیک را از پشت نوار نگهدارنده بیرون بکشید و کنار بگذارید.

  • لاستیک جدید را در محل قرار دهید؛ و در گوشه‌ها آن را محکم کنید. تاجایی که ممکن است نوار نگهدارنده را از درب بیرون کشیده تا لاستیک را پشت آن قرار دهید. لاستیک را با شروع از گوشه ها به داخل فشار دهید.

  • با استفاده از پیچ لاستیک را در محل محکم کنید. همه‌ی پیچ‌ها را دورتادور لاستیک ببندید. گوشه‌ها را مدنظر داشته باشید و مراقب باشید پیچ‌ها را بیش‌ازحد سفت نکنید.

اگر مشکل یخچال فریزرتان حل نشد با خدمات تعمیر لوازم‌خانگی تماس بگیرید تا به شما در تعمیر آن کمک کنیم. با کمک ما می‌توانید چندین دلار صرفه‌جویی کنید و از بدتر شدن مشکل یخچال جلوگیری کنید.

آخرین بروزرسانی: ۴ خرداد ۱۳۹۷

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(3 رای, متوسط: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین