کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش
بوی ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی بو می‌دهد

اگر بوی بد و تندی از ماشین لباسشویی شما را اذیت می‌کند، دلیل اصلی آنست که باقیمانده‌های مواد شوینده روی هم جمع شدند و باعث ایجاد کپک شده‌اند. اگر این چنین باشد، به زودی ماشین لباسشویی به محلی برای تکثیر باکتری‌ها تبدیل می‌شود و رطوبت و دم در آن ایجاد می‌شود – در نهایت ممکن است از ماشین لباسشویی بوی فاضلاب هم ساطع شود.

ایجاد محلی برای رشد باکتری و پیدایش رسوب می‌تواند در نهایت ماشین لباسشویی را کند کند و از کارایی آن بکاهد.

بهترین راه برای مقابله با چرک و کثافتی که باعث بدبو شدن ماشین لباسشویی شده استفاده از پاک‌کننده ماشین لباسشویی است.

گرفتگی

از بین بردن گرفتگی‌های ماشین لباسشویی طولانی و دردسرساز است اما تضمین می‌کند که تمامی آب‌های کثیف خارج شوند و دیگر آشغالی نماند و ماشین لباسشویی را مسدود کند.

مراحل زیر را مطالعه کنید تا گرفتگی‌ها را شناسایی کنید، و

ایمنی مهم‌ترین رکن است!

  • صافی تلمبه را بردارید؛ این صافی در قسمت تحتانی ماشین لباسشویی تعبیه شده است، اما برای چگونگی برداشتن صافی حتما به دفترچه راهنما مراجعه کنید.
  • پس از برداشتن صافی، باقیمانده آب خارج می‌شود و، به احتمال زیاد، کف را فرا می‌گیرد؛ از قبل تمهیداتی برای مهار آب بیاندیشید.
  • هنگامی که آب کاملا خارج شد، باقیمانده لجن و گل‌ولای را از صافی و محفظه آن پاک کنید و سپس صافی جدیدی را در محفظه قرار دهید.
  • برای تمیزی بیشتر، ماشین لباسشویی را پر از پاک‌کننده کنید تا لوله‌هایی که به آن‌ها دسترسی ندارید را تمیز کند.

متاسفانه تمیز نگه‌داشتن ماشین لباسشویی و مطبوع کردن آن کار جالبی نیست، اما، به هر حال، نکات مزبور باعث می‌شوند لباس‌ها تمیز و معطر شوند بی آنکه نگران خرابی یا نقصی در ماشین لباسشویی باشید.

برای اطلاعات جامع‌تر درباره نگهداری از ماشین لباسشویی به راهنمای ما مراجعه کنید.

کثیف‌شدن واشر در

استفاده از شوینده باکیفیت یک ضرورت است، و افزودن مقداری از آن درون افشانه‌ای اضافی باعث می‌شود هر زمان که به تمیزکننده نیاز دارید فورا آن را بیابید.

همانطور که در عنوان این بخش می‌بینید، در این قسمت به شما کمک می‌کنیم تا واشر در را تمیز کنید.

  • به آرامی واشر در را بازکنید و ببینید کپک یا لجنی جمع شده یا خیر.
  • با یک دستمال تمیزکننده پلاستیکی هر گونه گل‌ولای شل را بزدایید. پس از تمیز کردن واشر، ماشین لباسشویی را در حالت شسشتشوی کمکی قرار دهید (ماشین خالی باشد و در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد و بالاتر کار کند).
  • علامت‌های سیاه ممکن است واشر را لک کنند و معمولا به راحتی پاک نمی‌شوند – این لک‌ها دیگر بوی بد تولید نمی‌کنند. حالا که واشر در تمیز شده، به زودی بوی مطبوعی داخل ماشین لباسشویی را فرا می‌گیرد.

حالا می‌دانید چگونه ماشین لباسشویی بدبو را تمیز کنید؛ به دفترچه راهنمای زودفهم ما مراجعه کنید تا بتوانید همیشه ماشین لباسشویی خود را معطر نگه دارید.

ممکن است پس از تمیز و مطبوع کردن واشر در با از میان بردن باکتری‌ها و کپک‌ها ببینید باقیمانده کپک بر جای مانده است. اگر ظاهر کپک خیلی بد باشد، می‌توانید واشر را تعویض کنید؛ ما مجموعه متنوعی از واشرهای یدک را ذیل عنوان قطعات یدکی ماشین لباسشویی عرضه می‌کنیم.

اگر همین الان می‌خواهید واشر در را تعویض کنید، به راهنمای ما در این زمینه مراجعه کنید.

باکتری‌های درون ماشین لباسشویی

یکی از دلایل بدبو شدن ماشین لباسشویی باکتری‌ها هستند! در طول زمان باکتری‌ها درون ماشین پدید می‌آیند، بویژه زمانی که رطوبت در فضایی گرم و دم‌دار برجای می‌ماند؛ در این فضا رطوبت بو می‌گیرد و شرایط برای رشد باکتری مهیا می‌شود.

ممکن است تصور کنید مرحله بعد تعویض خود ماشین لباسشویی است، اما این چنین نیست. با کمی تلاش و صرف زمان،

می‌توانید ماشین لباسشویی را تمیز کرده، بوی و بد و باکتری را از آن بگیرید، و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

در این قسمت مراحل ساده‌ای برای مطبوع کردن دوباره ماشین لباسشویی ارائه می‌کنیم:

  • ماشین لباسشویی را طوری تمیز کنید که بدون صدمه‌ای کپک و زنگ از آن گرفته شود – برای این مقصود از شوینده شماره یک ما استفاده کنید؛ آن را با آب ترکیب کنید و به کمک یک افشانه روی قسمت‌های کثیف بپاشید.
  • محفظه شوینده ماشین لباسشویی را بردارید و هر گونه رسوب برجای‌مانده از شوینده قبلی را از بین ببرید – این رسوب‌ها معمولا دوروبر قسمت افشانه محفظه شکل می‌گیرند که در قسمت فوقانی آن قرار دارد.
  • در را بازکنید و واشر را وارسی کنید – حاشیه لایه‌های واشر را تمیز کنید؛ این کار را با استفاده از فرچه یا سیم ظرف‌شویی پلاستیکی انجام دهید.
  • بقیه پاک‌کننده را در قسمت شوینده بریزید و حالت شستشو را روی ۶۰ درجه سانتیگراد و بالاتر قرار دهید تا باکتری‌های زیر مخزن هم از بین بروند.

اگر پس از تمیزکاری کامل باز هم بو حس کردید، فرایند را تکرار کنید و به خاطر داشته باشید پس از هر استفاده بگذارید ماشین خشک بشود. باز گذاشت در ماشین لباسشویی پس از استفاده هوای مخزن را می‌گیرد و رطوبت را از بین می‌برد.

برای آگاهی از نکات و راهکار‌های بیشتر تمیز کردن ماشین لباسشویی بدبو به راهنمای مفصل ما در زمینه نگهداری از ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

آخرین بروزرسانی: ۶ خرداد ۱۳۹۷

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(2 رای, متوسط: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین