کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش

لکه‌های سیاه روی ظروف آلومینیومی چیست؟

استفاده از ظروف آلومینیومی بسیار رایج است چون این ظروف از جنس فلزی ارزان هستند که سبک بوده و حرارت را به میزان برابر انتقال می‌دهند. ممکن است متوجه شده‌باشید که لکه‌های سیاه یا قهوه‌ای تیره روی ظرف آلومینیومی گسترش یابند. این لکه‌ها محصول جانبی طبیعی فرایند اکسید آلومینیوم هستند. برای جلوگیری از اکسایش می‌توانید چند کار انجام دهید و همچنین می‌توانید آن را حذف کنید، اما این لکه‌ها به ناچار روی ظروف آلومینیومی روکش نشده اتفاق می‌افتند.

اکسایش

اکسایش فرایند شیمیایی طبیعی است که در نتیجه واکنش آلومینیوم با هوا اتفاق می‌افتد. ممکن است متوجه شده باشید که وقتی این ظروف را با دست نگه می‌دارید دستتان با لکه‌هایی سیاه یا خاکستری پوشیده می‌شود، یا اگر مدتی هست که ظرف را خریداری کرده‌اید ممکن است متوجه اکسایش روی آن شده باشید. اکسایش می‌تواند بخاطر غذاهای اسیدی یا شستن ظرف در ماشین ظرفشویی هم اتفاق بیفتد.

استفاده از ماشین ظرفشویی

بعضی چیزها باعث اکسایش می‌شوند، از جمله قراردادن ظرف آلومینیومی در ماشین ظرفشویی. ماشین‌های ظرفشویی می‌توانند باعث شوند اشیاء آلومینیومی به هم ساییده شوند، و این به فرایند اکسایش شتاب می‌بخشد، همچنین می‌توانند باعث ایجاد لک‌های مشکی و خاکستری شوند. با شستن این ظروف آلومینیومی با استفاده از دست یا قرار دادن ظروف آلومینیومی مجزا از یکدیگر و در قسمت‌های مختلف ماشین ظرفشویی از این اتفاق جلوگیری کنید.

پخت غذاهای اسیدی

غذاهای اسیدی می‌توانند باعث آسیب به ظروف فلزی بسیاری شوند، و گاهی این فلز می‌تواند به غذاهای اسیدی طعمی فلزی منتقل کند. به این دلیل، غذاهای اسیدی، مانند سس گوجه را در ظروف آلومینیومی نپزید. لکه‌های مشکی یا خطوط خاکستری تیره داخل این ظروف گسترده خواهد شد.

حذف لکه‌های سیاه

برای حذف لکه‌های سیاه، درون ظرف ۵ فنجان آب و ۵ قاشق غذاخوری سرکه سفید بریزید. محلول سرکه سفید را درون ظرف به مدت چند دقیقه بجوشانید تا آب خیلی تیره شود. محلول را در سینک ظرفشویی خالی کنید و این فرایند را تا زمانی تکرار کنید که لکه‌های کامل حذف شود. بخش خارجی ظروف را با اسکاج آغشته به سرکه سفید اسکاج بکشید تا لکه‌های سیاه از بین بروند.

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(3 رای, متوسط: 4,67 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین