کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش
ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز نمی‌شوید

همه‌ی ما می‌دانیم داشتن ماشین ظرفشویی در خانه تا چه اندازه مفید است! بعد از مهمانی‌های خانوادگی بزرگ، داشتن یک ماشین ظرفشویی که به تمام جرو بحث‌ها برای انتخاب فرد بدشانسی که باید ظرف‌ها را بشوید، خاتمه می‌دهد، نعمتی است. ولی اگر در حال بیرون آوردن ظرف‌ها از ماشین ظرفشویی متوجه شوید که نتیجه کار از حد انتظار شما پایین‌تر است چه؟ خب اگر این اتفاق در خانه‌ی شما هم افتاده است بنابراین شما هم با شکایت از بدشانسی‌تان، احتمالا مجبور به شستشوی مجدد ظروف و قاشق و چنگال‌ها شده‌اید.

اگر در این موقعیت گیر کرده اید، خونسردی خود را از دست ندهید زیرا ما دلایل احتمالی تمیز نشدن باقیمانده غذا از روی ظروف را پیدا کرده ایم. اگر بدون نیاز به تعمیرات پرهزینه، به دنبال توصیه های لازم برای استفاده مجدد از ماشین ظرفشویی خود هستید، فقط کافی است به خواندن ادامه دهید و اجازه دهید به شما کمک کنیم تا دستگاه خود را تعمیر کرده و دوباره مانند روز اول از آن استفاده کنید.

خوشبختانه، در آن صورت تنها دعوای میان اعضای خانواده در مورد شستن ظروف، انتخاب کسی است که قرار است ظرف ها را بعد از هر وعده غذا، در ماشین ظرفشویی قرار دهد!

بازوهای افشانه

اغلب ماشین های ظرفشویی حداقل دو بازوی افشانه دارند که یکی در بالا و دیگری در پایین قرار دارد، اما بعضی ماشین های ظرفشویی حتی بیش از دو بازوی افشانه دارند! یک دلیل شایع بد کار کردن بازوهای افشانه گرفتگی آن ها است.

در اینجا ما برای شما توصیه هایی برای بررسی بازوهای افشانه داریم:

  • هیچ بشقابی نباید جلوی چرخش بازوها را بگیرد – به منظور حصول اطمینان هرگونه شیء مزاحم را بردارید و بازوها را یکبار بچرخانید.
  • سوراخ های بازوهای افشانه را که نقش اسپری کردن آب و پخش منظم آن را در همه جای ظرفشویی دارد بررسی کنید. مسدودی سوراخ ها میزان پخش آب را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • ممکن است بازوها آسیب دیده باشند، بنابراین بررسی آن ها ضروری است. در صورت وجود ترک در بازو، آب به صورت نامساوی روی ظروف پاشیده می شود و بعضی از ظروف ممکن است به طور کامل شسته نشوند.

در صورتی که متوجه شدید هر یک از بازوها آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد، برای نصب بازوی جدید به راهنمای ما مراجعه نمایید.

چیدین ظروف

اگر شما هم از داشتن ماشین ظرفشویی که عملکرد زیر حد مطلوب دارد رنج می برید، احتمالا شما نیز دست آخر مجبور به شستشوی ظروف با دست می شوید.

با رعایت دستور العمل های ذیل در مورد نحوه پر کردن ماشین ظرفشویی، می توانیم عملکرد ظرفشویی شما را به حالت مطلوب اولیه بازگردانیم:

  • نحوه قرار دادن بشقاب ها، دیس ها و سینی ها را بررسی کنید زیرا این می تواند دلیلی برای نرسیدن آب و مواد شوینده به ظروف باشد.
  • مراقب ظروف با دسته های بلند و نازک باشید، زیرا آن ها می توانند به قفسه ها گیر کرده و از چرخش بازوی افشانه جلوگیری نمایند.
  • قرار دادن نادرست بشقاب ها، قابلمه ها یا قاشق و چنگال ها حرکت چرخشی بازوها را سد کرده و از پاک کردن لکه ها توسط آب و مواد شوینده جلوگیری می نماید.
  • ظروف را طبق دستور کتاب راهنما در ماشین قرار دهید.

توصیه مهم: بشقاب ها، کاسه ها و تابه ها ی کثیف را طوری قرار دهید که مقابل افشانه ی آب قرار گیرند. برای کسب بهترین نتیجه، قابلمه ها، تابه ها و ظروف خوراک پزی را بصورت کج به سمت پایین قرار دهید.

در صورتی که بشقاب ها، کاسه ها و دیگر ظروف غذاخوری را به درستی در ماشین ظرفشویی قرار دهید، شما نقش خود را برای تضمین بهترین نحوه ی شستشو ایفا نموده اید.

فیلتر

فیلتر نقش کلیدی در حصول اطمینان از تداوم کارکرد ماشین ظرفشویی و شستشوی مؤثر ظروف دارد زیرا از ورود تکه‌های بزرگ غذا به پمپ آب که باعث خرابی موتور می شود جلوگیری می نماید.

با رعایت این مراحل ساده، خرابی فیلتر ماشین ظرفشویی را تشخیص دهید و بدون نیاز به پرداخت مبالغ گزاف به تعمیرکاران، (و یا حتی در مواردی جهت اجتناب از خرید یک ماشین ظرفشویی جدید) آن را تعمیر نمایید.

  • محل قرار گیری فیلتر: فیلتر معمولا در کف ماشین ظرفشویی قرار دارد.
  • دفترچه ی راهنما را بخوانید تا از نحوه ی درست بازکردن فیلتر اطمینان حاصل نمایید.
  • فیلتر را بررسی کنید تا هیچ گونه آسیب دیدگی از قبیل سوراخ در آن وجود نداشته باشد.
  • وقتی فیلتر را از جای آن خارج می کنید، مجرا را بررسی کنید تا خرده های غذا در آن گیر نکرده باشد و در صورت لزوم آن را تمیز نمایید.

برای جلوگیری از آسیب دیدگی فیلتر و کوتاه شدن عمر مفید آن، توصیه می شود به طور مرتب آن را باز کرده و شستشو دهید.

همچنین توصیه می شود برای تمیز کردن لوله هایی که خارج از دسترس شما هستند، از پاک کننده ی ماشین ظرفشویی استفاده نمایید.

برای اینکه دستگاه شما بدون اشکال کار کند، از پاک کننده ی ساده و مؤثر ماشین ظرفشویی و لباسشویی ما دیدن نمایید.

اگر متأسفانه فیلتر ماشین شما روزهای مفید خود را پشت سر گذاشته است، وقت آن رسیده که آن را تعویض نمایید.

آخرین بروزرسانی: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(3 رای, متوسط: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین