کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش
ماشین ظرفشویی

۱۰ چیزی که نباید با ماشین ظرفشویی بشویید

وقتی در پایان روز با یک عالمه ظرف نشسته مواجه می‌شوید، نگران نیروی کمکی نباشید، ماشین ظرفشویی برای همین ساخته‌شده تا شستن ظرف‌ها را آسان‌تر کند.

اما به این معنی نیست که هر چیزی را درون آن قرار دهید و انتظار داشته باشید آن را تمیز تحویل دهد. بعضی ظروف حتی در ملایم‌ترین سیکل شستشوی ماشین ظرفشویی خراب می‌شوند. ظروفی که مناسب شستشو با ماشین ظرفشویی هستند را در آن قرار دهید و با این کار از خراب شدن دستگاه جلوگیری کنید. در اینجا لیستی از ظروفی که برای شستشو درون ماشین ظرفشویی مناسب نیستند ارائه‌شده است تا بتوانید دستگاه‌تان را به­خوبی برای سال‌های پیش رو حفظ کنید.

چوب

آب گرم و گرمای سیکل خشک‌کردن می‌تواند باعث کج شدن و تغییر شکل ظروف چوبی شود. آب گرم همچنین باعث کدر شدن رنگ این ظروف می‌­شود. آیا ظروف، کاسه یا تخته آشپزخانه‌ی چوبی دارید؟ برای حفظ زیبایی و کارکرد این اقلام آن‌ها را با دست بشویید و اجازه دهید با جریان هوا خشک شوند.

ظروف کریستالی

ظروف کریستالی را با دست بشویید! ظروف کریستالی به دلیل گرمای زیاد سیکل شستشو برای شستشو در ماشین مناسب نیستند. آب گرم ممکن است باعث لَب پر شدن، ترک خوردن و حتی شکستن این ظروف شکننده شود. سعی کنید ظروف شیشه‌ای و کریستالی را به‌آرامی و با دست بشویید، در غیر این صورت فقط تکه‌های شکسته‌ای از آن‌ها برجای می‌ماند.

ظروف عتیقه

بهتر است ظروف عتیقه یا ظروفی با حاشیه‌ی طلایی را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید چون امکان دارد رنگ و نقوش روی آن‌ها کم‌رنگ شود. گذشته از این، مواد شوینده برای آن‌ها بسیار نامناسب است. دشمن ظروف طلایی مس نیست بلکه مواد شوینده است. برای حفظ رنگ بشقاب و لیوان‌های شیشه‌ای با لبه‌های طلا، کاسه و ظروف چینی عتیقه و ظروف مسطح با لبه‌های طلایی، باید آن­ها را با دست بشویید. ظروف عتیقه‌ی سفالی و چینی را درصورتی‌که با دست رنگ نشده باشند، می‌توان با ماشین ظرفشویی شست.

ظروف مسی

بهتر است ظروف مسی – و فنجان مسی محبوب مسکو- را در ماشین ظرفشویی نشویید. توصیه می‌کنیم آن را با دست و ماده‌ی شوینده‌ی ملایم بشویید.

فنجان‌های عایق‌بندی شده

فنجان‌های عایق‌بندی شده برای نگهداری نوشیدنی‌های بسیار سرد یا بسیار گرم و به مدت طولانی مناسب هستند، اما اگر آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید دیگر این خاصیت را نخواهند داشت. این شوخی نیست: اگر فنجان‌های عایق را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، فضای بین لایه‌ی بیرونی و درونی آن‌ها از آب پر می‌شود و خاصیت عایق بودن آن‌ها از بین می‌رود.

ماهیتابه‌ی چدنی

اگر می‌خواهید مزه‌ی زنگ‌زدگی را تجربه کنید، ظروف چدنی خود را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. آب به اقلام چدنی آسیب می‌رساند و همچنین خاصیت سیزونینگ آن را ازبین می­برد. ظروف چدنی‌تان را با دست و بدون استفاده از مواد شوینده بشویید. سپس آن را فوراً با حوله‌ای کوچک خشک‌کنید! این روش شستشوی ظروف چدنی است.

اقلام دارای برچسب

برچسب بطری‌ها و شیشه‌های برچسب­دار در ماشین طرفشویی از آن‌ها جداشده و زهکش دستگاه را مسدود می‌کنند. همچنین ممکن است برچسب این ظروف به اقلام دیگر بچسبد و هنگامی که خشک شدند کثیفی آن مشخص می­شود. این ظروف را با دست بشویید.

ماهیتابه‌ی نچسب

پیش از شستن ماهیتابه نچسب راهنمای مربوط به آن را مطالعه کنید. برخی از برندهای ماهیتابه را می‌توان درون ماشین ظرفشویی شست، اما اگر مطمئن نیستید آن را با ماشین ظرفشویی نشویید. اگرچه شستشوی این ظروف با دست کمی زمان­بر است، اما بهتر از آن است که خاصیت نچسب بودنشان را در ماشین ظرفشویی از دست بدهند. این مورد بر اساس تجربه و آزمایش است.

چاقو

اگر می‌خواهید چاقوهای آشپزخانه‌تان تیز بمانند، آن‌ها را در ماشین ظرفشویی نشویید. ماشین ظرفشویی چاقو را کند می‌کند، طوری که شبیه چاقوی نان بری می‌شوند تا اینکه بتوان غذاهای سفت را با آن برید.

رنده

سوراخ‌های کوچک رنده برای خلال کردن و رنده کردن پنیر، لیمو و لیموترش استفاده می‌شود و هنگام شستشو در ماشین ظرفشویی مسدود می‌شوند. بهتر است رنده را با دست و برس نرم بشویید. شستن ظروف جزو کارهایی است که دوست نداریم، اما با صرف چند دقیقه بیشتر برای شستن ظروف آسیب‌پذیر می‌توان آن‌ها و ماشین ظرف­شویی را سال‌ها سالم نگه داشت.

آخرین بروزرسانی: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(4 رای, متوسط: 3,75 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین