کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش

ارور و کد‌های خطای یخچال‌ فریجیدر

به‌ نمایش در‌آمدن کد‌های خطا روی نمایشگر یخچال به این معنا است که سیستم تشخیص‌دهنده‌ی داخلی مشکلی را شناسایی کرده است که باید برطرف شود تا یخچال‌ عملکرد مناسبی داشته باشد.

زمانی که کد خطایی را مشاهده می‌کنید، نباید برای برطرف‌کردن آن تنها یخچال را از برق بکشید. با انجام این کار، سیستم تشخیص‌دهنده‌ی یخچال مجددا راه‌اندازی خواهد شد اما مشکل ایجاد‌شده برطرف نمی‌شود و شاید باعث ایجاد نقص‌های بزرگ‌تری شود.

در این مقاله کد‌های خطایی را بررسی می‌کنیم که بیش‌تر با آن‌ها مواجه خواهید شد و برای رفع آن‌ها، راه‌حل‌هایی به شما پیشنهاد می‌دهیم.

کد OP روی نمایشگر فریزر

به نمایش در‌آمدن کد OP روی نمایشگر دمای فریزر به این معنا است که در فریزر بسته نشده است. اگر در فریزر بسته باشد و این کد از بین نرود، مشخص می‌شود که حسگر دمای فریزر دچار مشکل شده است. برای حل این مشکل یخچال را از برق بکشید، حسگر دما را پیدا کرده و شبکه‌ی سیم‌کشی حسگر و برد الکترونیکی را بررسی کنید. اگر سیم‌کشی دچار مشکل شده باشد، باید آن را تعمیر کرد. پس از تعمیر شدن سیم‌کشی، یخچال را به برق متصل کرده و اطمینان حاصل کنید که کد مربوطه از بین رفته باشد.

کد SH روی نمایشگر فریزر

به نمایش در‌آمدن کد SH روی نمایشگر فریزر به این معنا است که حسگر دمای فریزر دچار قطعی شده است. برای برطرف‌کردن این مشکل باید یخچال را از برق کشیده و حسگر دما را پیدا و سپس آن را از مهار سیم‌ها جدا کنید.

سپس باید به کمک یک مولتی‌متر از برقراری جریان الکتریکی در حسگر مطمئن شوید. اگر جریان برقرار نباشد، حسگر باید تعویض شود. در صورت نداشتن مولتی‌متر، حسگر را جدا کرده و دوباره متصل کنید و اگر این کار نتیجه‌ای نداشت، می‌توانید حسگر را تعویض کنید.

کد OP روی نمایشگر یخچال

به نمایش در‌آمدن کد OP روی نمایشگر دمای یخچال به این معنا است که در یخچال بسته نشده است. اگر در یخچال بسته باشد و این کد از بین نرود، مشخص می‌شود که حسگر دمای یخچال دچار مشکل شده است.

برای حل این مشکل یخچال را از برق بکشید، حسگر دما را پیدا کرده و شبکه‌ی سیم‌کشی حسگر و تابلوی کنترل الکترونیک را بررسی کنید. اگر سیم‌کشی دچار مشکل شده باشد، باید آن را تعمیر کرد. پس از تعمیر شدن سیم‌کشی، یخچال را به برق متصل کرده و اطمینان حاصل کنید که کد مربوطه از بین رفته باشد.

کد SH روی نمایشگر یخچال

به نمایش در‌آمدن کد SH روی نمایشگر یخچال به این معنا است که حسگر دمای یخچال دچار قطعی شده است. برای برطرف‌کردن این مشکل باید یخچال را از برق کشیده و حسگر دما را پیدا و سپس آن را از مهار سیم‌ها جدا کنید. سپس باید به کمک یک مولتی‌متر از برقراری جریان الکتریکی در حسگر مطمئن شوید. اگر جریان برقرار نباشد، حسگر باید تعویض شود. در صورت نداشتن مولتی‌متر، می‌توانید حسگر را جدا کرده و دوباره متصل کنید و اگر این کار نتیجه‌ای نداشت، می‌توانید حسگر را تعویض کنید.

کد‌های SY یا EF روی نمایشگر یخچال

کدهای SY یا EF نشان‌ می‌دهند که فن یخچال دچار مشکل شده و احتمالا مدار آن دچار قطعی شده است. برای حل این مشکل، باید یخچال را از برق کشیده و فن خشک‌کننده را پیدا کنید. سپس باید مهار سیم‌ها را پیدا کرده و ببینید که آیا به سیم‌کشی‌ها صدمه‌ای وارد شده است یا خیر. اگر صدمه‌ی آشکاری به آن‌ها وارد نشده باشد، باید جریان مدار را با استفاده از یک مولتی‌متر بررسی کنید و در صورت قطع‌بودن جریان، شبکه‌ی سیم‌کشی را تعویض کنید.

کدهای SY،CE،SY یا CF روی نمایشگر یخچال

این کدها نشان می‌دهند که تابلوی کنترل نمی‌تواند با واسطه‌ی کاربری (دکمه‌ها) ارتباط برقرار کند. برای حل این مشکل، یخچال را از برق بکشید، مهار سیم‌هایی را که واسطه‌ی کاربر را به تابلوی کنترل متصل می‌کنند، پیدا کنید و سیم‌کشی‌ها را برای یافتن صدمات احتمالی بررسی کنید. اگر سیم‌کشی صدمه دیده باشد، باید آن را تعویض کنید. اگر سیم‌کشی دچار آسیب نشده باشد، میتوانید با استفاده از یک مولتی‌متر، جریان آن را بررسی کنید و در صورت قطع‌بودن جریان، سیم‌کشی را تعویض کنیدد.

کد dF روی نمایشگر یخچال

این کد نشان می‌دهد که مدار برفک‌زدایی دچار مشکل شده است. زمانی که تابلوی کنترل برفک‌زدایی نتواند سیکل (چرخه) برفک‌زدایی را تکمیل کند، کد dF به نمایش در می‌آید. برای این که یخچال دوباره به‌کار بیفتد، باید تابلوی کنترل برفک‌زدایی، مهار سیم‌‌کشی‌هایی که تابلوی کنترل برفک‌زدایی را به تایمر متصل می‌کند و تابلوی کنترل اصلی را بررسی کنید تا از عملکرد صحیح هر یک از این اجزا اطمینان حاصل شود. برای بررسی هر یک از این اجزا به مولتی‌متر نیاز دارید. هر یک از اجزا که دچار قطعی جریان شده باشد، باید تعویض شود.

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(3 رای, متوسط: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین