کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش
ماشین ظرفشویی نشتی آب دارد

علت نشتی آب از ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی جزء لاینفک زندگی روزمره است، مطمئناً نظر شما هم همین است. اگر به استفاده از ماشین ظرفشویی متکی هستید و تصور ظرف شستن با دست پس از هر وعده‌ی غذایی برایتان کمی سخت است، ممکن است ماشین ظرفشویی‌تان دچار نشتی شود.

اگر با ورود به آشپزخانه و قرار دادن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی متوجه نشتی دستگاه شدید، دلایل زیادی برای آن وجود دارد که خوشبختانه اکثر آن‌ها را می‌توان به‌سادگی برطرف کرد.

ابتدا باید بفهمید مشکل از کجاست. شکیبا باشید، ما به شما کمک می‌کنیم تا ماشین ظرفشویی‌تان بدون نشتی شروع به کار کند و دیگر آب در آشپزخانه‌ سرازیر نشود.

علت ۱:‌ واشر درب پایین

ممکن است واشر درب پایین با گذشت زمان خراب شود و آب از دستگاه خارج‌شده، کف آشپزخانه سرازیر شود. در‌این‌صورت برای مشخص کردن اینکه خرابی واشر پایین علت نشتی است باید مواردی را بررسی کنید.

بهتر است جوانب ایمنی را رعایت کنید! قبل از شروع کار مطمئن شوید دستگاه به برق وصل نباشد.

  • واشر پایین را چک کنید و به دنبال نشانه‌ای از آسیب‌دیدگی آن باشید، چون واشر با گذشت زمان خراب می‌شود.
  • با پایین آوردن درب ماشین به واشر دسترسی پیدا می‌کنید، در صورت نیاز پانل درب را از محل خارج کنید. پانل درب معمولاً درون محفظۀ دستگاه قرار دارد.

امیدواریم با انجام این مراحل ساده بتوانید علت نشتی را مشخص کنید و با خیال راحت ظروف را بشویید؛ در صورت برطرف نشدن مشکل راهکارهای دیگر ما را امتحان کنید.

اگر با انجام این مراحل مشخص شد که علت نشتی مربوط ‌به واشر پایینی است باید آن را تعویض کنید.

اگر واشر نو دارید راهنمای چگونگی تعویض واشر پایینی آن را مطالعه و خودتان واشر معیوب را تعویض کنید تا در هزینه صرفه‌جویی کرده و نیاز به تعمیرکار ماشین ظرفشویی نداشته باشید.

علت ۲:‌ شیلنگ

ممکن است مشکل نشتی مربوط به شیلنگ باشد.

آخرین کاری که می‌تواند به شما کمک کند این است که آب نشت شده درون آشپزخانه را پاک‌کنید، اکنون با کمک ما می‌توانید بفهمید نشتی مربوط به کدام شیلنگ است.

بهتر است جوانب ایمنی را رعایت کنید! قبل از شروع کار مطمئن شوید دستگاه به برق وصل نباشد.

  • شیرهای خروجی را برای پیدا کردن نشانه‌ای از پوسیدگی یا آسیب بررسی کنید. شیرهای خارجی در پشت ماشین طرف شویی قرار دارند.
  • واشر شیلنگ را که در انتها و داخل شیلنگ قرار دارد بررسی و در صورت پوسیدگی آن را تعویض کنید، چون باعث خروج آب و درنتیجه نشتی می‌شود.
  • همیشه این شیلنگ‌ها را چک کنید چون با گذشت زمان پوسیده می‌شوند، حتی سوراخ‌های کوچک روی آن می‌تواند علت اصلی نشتی ماشین ظرفشویی باشد.

اگر با انجام این مراحل متوجه شدید مشکل نشتی مربوط به آسیب‌دیدگی یا خرابی شیلنگ است، ما کمک می‌کنیم تا این مشکل را حل کنید.

همچنین می‌توانید راهنمای مربوط به چگونگی تعویض شیر تخلیه‌ی معیوب را مطالعه و مشکل را برطرف کنید.

علت ۳:‌ واشر درب بالایی

ماشین ظرفشویی شما دارای دو واشر درب است (که لاستیک نیز نامیده می‌شوند). بادوام‌ترین آن‌ها واشر پایینی است، اما تعویض آن مشکل است. همچنین واشر بالایی در سه قسمت درب قرار دارد. هردوی آن‌ها از نشت آب جلوگیری می‌کنند و با گذشت زمان فرسوده و خراب می‌شوند.

واشر درب بالا در ۳ قسمت از ۴ قسمت محفظه‌ی دستگاه قرار دارد و احتمال خرابی آن نسبت به واشر پایین بیشتر است. در زیر اطلاعاتی را در مورد چگونگی تشخیص معیوب بودن واشر بالایی ارائه می‌کنیم:

  • وقتی ماشین ظرفشویی نشتی دارد و آب در کف آشپزخانه و جلوی ماشین سرازیر می‌شود ممکن است علت آن خروج بخار از دستگاه باشد. درصورتی‌که واشر درب خراب باشد بخار از آن خارج‌شده و به کف آشپزخانه چکه می‌کند.
  • برای پیدا کردن عیب واشر خود درب را چک کنید و از محکم بسته شدن آن مطمئن شوید.
  • با پایین آوردن درب می‌توانید واشر را برای پیدا کردن نشانه‌ای از آسیب‌دیدگی چک کنید.
  • قسمت داخلی درب باید در مقابل واشر قرارگرفته و بسته ‌شود، خوب بسته نشدن درب و به وجود آمدن فاصله باعث نشتی می‌شود.

امیدواریم با انجام مراحل بالا علت نشتی را پیداکرده باشید. اگر واشر درب بالا معیوب است و نیاز به تعویض دارد نگران نباشید، تکنسین‌های ما می‌توانند واشرهای یدکی درب بالا ماشین ظرفشویی را تهیه و در محل تعویض کنند.

امیدواریم بعد از انجام مراحل ساده‌ی بالا بتوانید علت نشتی ماشین ظرفشویی‌تان را پیدا کنید، اگر مشکلتان برطرف نشد راهکارهای دیگر ما را مطالعه کنید.

اگر واشر نو دارید راهنمای چگونگی تعویض واشر بالایی ماشین ظرفشویی را مطالعه و واشر معیوب را خودتان تعویض کنید تا در هزینه صرفه‌جویی کرده و نیاز به تعمیرکار تخصصی ماشین ظرفشویی نداشته باشید.

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(1 رای, متوسط: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین