کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش
همه سوالات در مورد مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی _ مایع کمک آبکشی چیست

تمام سوالات در مورد مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی

مایع کمک آبکشی (جلادهنده) ماشین ظرفشویی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

اگر بخواهیم هر باری که ماشین ظرفشویی را پر از ظرف می‌کنیم، از شستشوی تمیز و بی نقص آنها اطمینان حاصل کنیم، بهتر است که مایع کمک آبکشی را به برنامه‌ی ظرف‌شویی خود اضافه کنید. مایع کمک آبکشی برای بی لکه بودن و براق بودن ظروف پس از هر وعده شستشو، بهبود فرآیند خشک‌سازی و محافظت از ظروف شیشه‌ای شما در مقابل خط و خش طراحی شده است. امروزه تمام ماشین‌های ظرف‌شویی موجود محفظه‌ی جداگانه‌ای برای اضافه کردن مایع کمک آبکشی دارند.

در مجموع، سه مزیت اصلی استفاده‌ی مداوم از مایع کمک آبکشی به شرح زیر هستند:

  • ظروف کاملا براق، به خصوص ظروف شیشه‌ای
  • فرآیند خشک‌سازی بهتر و موثرتر
  • محافظت از شیشه در مقابل خط و خش و لکه‌های کثیفی

 

مایع کمک آبکشی چگونه کار میکند؟

مواد تعبیه شده در مایع کمک آبکشی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تنش سطحی آب استفاده شده در فرآیند شستشوی ماشین ظرفشویی را کاهش دهد. این روش چه تاثیری دارد؟ جواب سئوال به نحوه‌ی تراکم و تجمع آب برمی‌گردد. با کاهش تنش سطحی قطرات آب، این قطرات تشکیل سطح تختی از آب می‌دهند و دیگر به شکل قطرات دایره‌ای شکل قرار نمی‌گیرند. این ویژگی باعث می‌شود که سطح در معرض هوای بیشتری قرار گیرد، و در نتیجه فرآیند خشک‌سازی با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود. در نتیجه، آب زمان کمتری را روی سطح ظرف‌های شما صرف می‌کند که نتیجه آن شکل‌گیری لکه‌های کمتر بر روی ظرف‌ها و شیشه‌ها است.

اگر از مایع کمک آبکشی استفاده نکنیم چه اتفاقی رخ میدهد؟

اگرچه عدم استفاده از مایع کمک آبکشی در ماشین ظرف‌شویی احتمالا تبعات فاجعه‌باری در پی نخواهد داشت، ممکن است تاثیر قابل‌توجهی بر روی کیفیت فرآیند ظرف‌شویی و ظاهر بلندمدت ظرف‌های شما داشته باشد. اگر در برنامه‌های ظرف‌شویی از مایع کمک آبکشی استفاده نکنید، ظروف شما باز هم به وسیله سیستم گرمایشی چرخه‌ی خشک‌سازی ماشین خشک خواهند شد. با این حال، به دلیل حرکت بیش از حد آب روی سطح ظروف، احتمالا با لکه‌هایی روبرو خواهید شد. این ویژگی به طور خاص بر روی ظروف چینی و ظروف شیشه‌ای گران و با کیفیت نمایان می‌شود. در کوتاه مدت، ظروف شیشه‌ای از درخشندگی کمتری برخوردار خواهند بود. با گذشت زمان، عدم استفاده از مایع کمک آبکشی ممکن است منجر به لکه‌ها و خط و خش‌های دائمی شود. ریسک نکنید – از مایع کمک آبکشی استفاده کنید تا از بهینه بودن فرآیند ظرفشویی و سلامت ظروف گرانبهای خود اطمینان حاصل کنید.

قرصهای ظرفشویی معمولا لایهای از مادهی کمک آبکشی دارند. آیا همان کفایت میکند؟

آیا با استفاده از قرص ماشین ظرفشویی دیگر نیاز به مایع جلادهنده نیست؟

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده انواع مختلف قرص‌های ظرفشویی تولید کرده‌اند که ماده‌ی کمک آبکشی نیز در آن تعبیه شده است. اگرچه این قرص‌های می‌تواند راهکار موقت مناسبی برای مصارف روزانه باشد، ریختن مایع در محفظه‌ی مخصوص مایع کمک آبکشی در ماشین ظرفشویی‌های امروزی تاثیر بیشتری دارد چراکه ماشین‌های ظرف‌شویی امروزی قابلیت زمان‌بندی و حجم مایع کمک آبکشی اضافه شده به برنامه‌ی ظرف‌شویی را دارند. صرف تنها چندین ثانیه برای پر کردن محفظه‌ی مایع کمک آبکشی در ماشین ظرف‌شویی قطعا نتایج رضایت بخشی را در پی خواهد داشت.

آیا استفاده از مایع کمک آبکشی به تمیزی بیشتر ظروف پلاستیکی نیز کمک می‌کند؟

ممکن است مشاهده کرده باشید که ظروف پلاستیکی پس از فرآیند خشک‌سازی هنوز خیس هستند و قطرات آب روی آنها وجود دارد. دلیل این امر این است که ظروف پلاستیکی «آب‌گریز» هستند – و به عبارت دیگر کمتر آب جذب می‌کنند و خشک شدن آنها در مقایسه با ظروف شیشه‌ای بیشتر زمان می‌برد. اگر ظروف پلاستیکی شما پس از استفاده از مایع کمک آبکشی هنوز خیس هستند احساس خطر نکنید، چراکه این ویژگی رایج است و به ظروف پلاستیکی شما ضربه وارد نمی‌کند.

آیا سرکه جایگزین مناسبی برای مایع کمک آبکشی به حساب میآید یا خیر؟

بسیاری از کاربران ماشین‌های ظرف‌شویی دوست دارند بدانند که آیا سرکه سفید جایگزین ارزان قیمت و مناسبی برای مایع کمک آبکشی به حساب می‌آید یا خیر. باید بگوییم که سرکه سفید با غلظت اسیدی ۵ درصد یا کمتر می‌تواند جایگزین مناسبی برای مایع کمک آبکشی، حداقل در مورد لکه‌های آب و خشک‌شویی بهتر، باشد. با این حال، استفاده از سرکه تاثیر چندانی در درخشانی بیشتر ظروف در مقایسه با مایع کمک آبکشی ندارد. اگر به دنبال بالاترین کیفیت شستشو هستند و می‌خواهید که ظروف شیشه‌ای شما کاملا درخشان باشند، استفاده از یک مایع کمک آبکشی را به شما توصیه می‌کنیم.

توصیه نهایی

با توجه به داده‌های موجود و تحقیقات ما، شدیدا استفاده از یک مایع آبکشی مناسب در تمام ماشین‌های ظرف‌شویی مدرن را توصیه می‌کنیم. این مایع باعث افزایش سلامت ظروف، بهبود فرآیند خشک‌سازی، و کاهش خط و خش و جای آب می‌شود و منجر به درخشانی بی‌نظیر ظروف شما می‌شود.

سوالات خود را در کادر زیر بنویسید تا پاسخ دهیم

آخرین بروزرسانی: ۳۰ آبان ۱۳۹۷

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(15 رای, متوسط: 3,33 از 5)
Loading...

56 دیدگاه دربارهٔ «تمام سوالات در مورد مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی»

  1. سلام
    یکسالو نیمه که دارم از ماشین ظرفشوی ال جی استفاده میکنم
    فقط دو سه ماه اول اروره جلا دهنده داد و دیگه مخزنش خالی نشد
    به درجشم دست زدم و کم و زیادش کردم اما تاثیر نداشت
    مشکلش چیه به نظرتون؟

    1. سلام . بعد از پر کردن مخزن جلادهنده اون مقدار شاید برای ۳۰ تا ۴۰ شستشوی یا بیشتر کافی باشد و تا زمانی که چزاغ نشانگر جلادهنده روشن نشده احتیاجی به ریختن مجدد نیست.

      1. سلام بنده ظرفشویی بکو خریدم یک عدد جلادهنده کارخانه خودش گذاشته بود از اون کوچک ها اسم فینیش من همه ی اون رو داخل مخزن جلا ریختم باید میریختم یا نه میگن باید هر بار یک پیمانه میریختی،نماینده گفت اینو بریزی تا ۱،۲سال کافیه منم بخاطر همین همش رو ریختم.لطفا پاسخ بدین ممنونم

        1. سلام باید ابتدا مطمئن شوید که مایع جلادهنده است و یا خیر چون کارخانه ها معمولا جرم گیر به عنوان اشانتیون داخل ماشین ظرفشویی قرار می دهند.

    1. سلام ماشین ما پاکشوما هست.. دوتا مشکل دارم.. یکی اینکه بعد از شستشو بوی ماده هنوز روی ظرف هست زمانیکه ماهیتابه روی گاز هست بوی قرص پخش میشه.. دوم اینکه تا حالا دو بار درب نمک حین شستشو شل شده و ظروف خراب شده.. با اینکه قبلش تست میکنم درب نمک رو…
      از قرص فیری استفاده میکنم و جلادهنده استفاده نمیکنم

      1. علت اینکه بعد از شستشو باز هم بوی مواد شیمیایی روی ظروف می باشد انتخاب برنامه اشتباه مخصوصا برنامه های سریع با تایم کم می باشد.

  2. با سلام وقت بخیر
    قسمت مایع جلادهنده ماشین ظرف شوییرا بعد از اتمام کار چک می کنم انگار خوب پخش نمیشه و جای رد مایع روی درب ماشین ظرفشویی می مونه مشکل چیه ممنونم

    1. سلام
      عذرخواهی میکنم
      من دخترم چند بار گیر داد ماشین ظرفشویی و روشن کنه خودش ،بعد از چند سری من متوجه شدم جرمگیر و به جای مایع میریزه و اصلا از مایع استفاده نمیکنه میخواستم ببینم بعدا ماشینم به مشکل برنمیخوره ؟

  3. چراغ مایع جلادهنده روشنه با اینکه مایع هم ریختم داخلش خاموش نمیشه
    مشکلش چیه
    حین استفاده هم همش روشنه

  4. سلام،ظرفشویی من بگو هست، چند وقت بود که ارور جلادهنده میداد ولی من چون قرص فینیش استفاده میکردم دیگه جلا دهنده نمیریختم، ولی هفته پیش جلادهنده ریختم تقریباً نصف یک بسته ش رو استفاده کردم و ارور رفع شد، ولی برای بار دوم که اومدم روشن کنم دوباره ارور داد،با اینکه من خیلیییی جلادهنده ریخته بودم. به نظرتون دلیلش چیه؟؟؟

      1. سلام میتوانید قرص ماشین ظرفشویی تهیه کنید و هر بار قبل از شروع برنامه یک قرص را کف کابین ظرفشویی قرار دهید.

  5. سلام . من مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی را زیاد پر کردم و از طرفی برای شستن از قرص استفاده میکنم و همین مساله باعث شده پس از پایان کار در سینک و سقف ماشین مقداری کف بماند چون قرصی که استفاده میکنم سه در یک است و نیاز به جلا دهنده ندارد . چطور میتوانم روغن جلا دهنده را تخلیه کنم ؟ با سپاس از شما

    1. سلام هنگام استفاده از قرص دیگر نیازی به جلادهنده نیست . این مشکل شما نیز مربوط به کیفیت بد قرص مورد استفاده شما می باشد.

  6. با عرض سلام و خسته نباشید
    ظرفشویی من سامسونگ صفحه دیجیتال است و دکمه پروگرام آن مشکل دارد یعنی بعضی وقتها کار میکند و بعضی اوقات کار نمیکند . آیا در منزل قابل تعمیر است ؟ و تعمیرش هزینه بالایی دارد؟ سپاس از پاسخگویی شما

  7. سلام من یه مدت از ماشین ظرف شوییم استفاده نمیکنم خواستم بدونم اگه نمک و جلادهنده داخلش باشه برا ماشین ظرف شویی ضرری داره چجوری باید خارجش کنم؟

    1. سلام بر خلاف دیگر وسایل مانند ماشین لباسشویی استفاده نکردن از ماشین ظرفشویی به مدت طولانی بر دستگاه ضرر دارد و رسوبات داخل مجاری تخلیه ، موتور و پمپ تخلیه خشک می شوند و هنگام روشن شدن مجدد به مشکل بر می خورد. پس سعی کنید از آن استفاده کنید.

  8. سلام، وقت بخیر
    ماشین ظرفشویی من سامسونگه
    طبق نوشته بروشور، مایع جلادهنده اش را تا جایی پر کردم تا نقطه مورد نظرش آبی بشه، ولی همیشه بعد از شست و شو ، سقف و کف ماشین، به مقدار زیاد، کف باقی میماند. چند بار شستوشو کردم، گفتم شاید مایع بیرونش ریخته ولی دیدم ک تاثیری نداشت، مشکل از چیه؟ آیا تنظیماتش بهم خورده؟ چه باید کرد؟

  9. فلش روی جلادهنده چیکار میکنه
    من جلادهنده رو زیر علامت فلش ریختم و چراغ بغل فلش روشن شد بعد در را بستم بازم علامت rains چشمک میزنه چیکار کنیم و نسبت به قبل صدای ان زیادتر شده!

    1. سلام کار فلش داخل محظه مایع جلادهنده تنظیم میزان استفاده از مایع می باشد. علامت چشمک زن rains مشکل از مرحله آبکشی می باشد.

      1. من ۸ ماه پیش ماشین ظرفشویی زیرووات گرفتم توی این ۸ ماه چراغ مخزن نمک و جلا دهنده روشن نشده، سوال من اینکه آیا طبیعی هست یا اینکه ممکنه جراغها مشکل داشته باشن که روشن نمیشن

        1. یلام هیچگونه مشکلی نیست گاهی اوقات با پر کردن مخزن نمک و جلادهنده این مقدار برای یکسال هم کافی است.

  10. با سلام
    ماشین ظرفشویی من بوش می باشددر مخزن مایع جلا، به اشتباه مایع ماشین ظرفشویی ریخته ام
    آیا ماشین خراب می شود؟
    آیا میشود آن را خالی کرد؟
    الان باید چکاری انجام دهم؟
    ممنونم

  11. سلام ببخشید مایع جلا دهنده به تنهایی برای شست و شوی ظروف کافیه یا باید پودر یا قرص هم در کنارش باشه؟ ماشین ظرفشویی ال جی هست

    1. سلام اگر از قرص شستشوی ماشین ظرفشویی استفاده کنید نیازی به هیچ ماده شوینده دیگر ندارید ولی اگر از قرص استفاده نمی کنید باید از پودر مای و نمک برای شستشو استفاده کنید.

  12. سلام. ماشین ظرفشویی من بوش هست. ژل شستشو رو داخل مخزن پودر میریزم. درسته آیا؟
    وقتی در ماشین رو میبندم ژل از داخل مخزن پودر شره میکنه و بیرون میریزه چیکار کنم به نظرتون؟

  13. سلام وقت بخیر
    ماشین ظرفشویی بکو دارم مایع چراغ مایع جلادهنده روشن شد که مخزنشو پر کردم ولی بعد از پر کردن تست کردم دیدم همچنان چراغ روشنه! لطفا راهنماییم کنید.

    متشکرم

      1. سلام ماشین ظرفشویی من بکو هست آیا برای شستشو فقط قرص کافی هست یا باید نمک و جلادهنده هم استفاده کنم؟ چون نصاب گفت باید استفاده کنی.. ولی بعضیام میگن از قرص و جلادهنده استفاده کن چون جلادهنده ، هم برق میندازه هم خشک کنش سریع میشه.این درسته؟

        1. سلام تمامی قرص های ماشین ظرفشویی تمامی مواد برای شستشو را در خود دارند و اگر از قرص برای شستشو ظروف استفاده میکنید هیچ نیازی به استفاده از مواد دیگر نیست.

  14. سمیرامیرزایی

    با سلام و خسته نباشید
    چطوری بفهمیم که درب جلادهنده نشتی داره یا نه ؟
    ماشین ظرفشویی بکو تازه گرفتیم ، دوبار استفاده کردیم ، هربار رد جلادهنده روی در مانده
    ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

    1. سلام اگر بعد از اتمام شستشو رد مایع جلادهنده وجود دارد به این معناست که نشتی در این قسمت رخ می دهد و هر چه سریعتر باید برطرف شود.

  15. مریم کریمی

    سلام
    من اوایل مایع جلادهنده تو ماشین ظرفشویی نمی ریختم و هشدار می داد و بی تفاوت بودم ولی چند وقته دیگه مایع جلادهنده می ریزم الان سه چهار بار هست از ماشین استفاده کردم دیگه هشدار خالی بودن جلادهنده نمی ده.یادمه یه دفعه دو بار کار کردم دوباره پیام داد ولی این دفعه ۴ بار کار کردم پیام خالی بودن جلادهنده نمی ده

    1. سلام مقدار استفاده از مایع جلادهنده در هر بار شستشو نسبت به برنامه و تایم متغییر می باشد.

  16. با سلام
    ماشین‌ظرفشوییم بوش هست
    بعداز هر ۴ بار شستشو، چراغ مایع جلادهنده روشن‌میشه و مخزن کاملا خالی میشه.
    اشکال چیه؟

  17. سلام ماشین ظرفشویی من بکو هست روزی دو تا سه بار ظرف میشورم با ماشین.. چراغ جلا دهنده ماشین ظرفشویی بعد از دو بار شستشو روشن میشه.. البته مرتب با مایع جلا دهنده پر میکنم ولی بازم چراغ روشن میشه و ماشین کار نمیکنه.. حتی اگه از ژل ماشین ظرفشویی استفاده کنم که نیاز به نمک و جلا دهنده نداره باز هم کار نمیکنه… مشکل از چیه؟

  18. با سلام.ماشین ظرفشویی من بوش است.مدتی است وقتی ماشین خاموشه.از یک سوراخ ریزی که در قسمت مایع جلا دهنده است مایع بیرون میریزه.ممنون میشم راهنمایی کنید.و اینکه اگر من از قرص چند کاره استفاده کنم اصلا نیاز هست داخل این قسمت جلادهنده بریزم؟
    با تشکر

    1. سلام اگر از قرص ماشین ظرفشویی برای شستشویی ظروف استفاده کنید دیگر نیازی به مایع جلادهنده نیست چون قرص هر ۳ مواد نیاز به شستشو یعنی پودر ، جلادهنده ، و نمک را دارد.

  19. جلا دهنده بعد از آبکشی استفاده می شود یا قبل از آن؟ یعنی می خوام ببینم بعد از استفاده از مایع جلا دهنده دوباره ظروف شسته می شودند یا آخرین مرحله استفاده از مایع جلا دهنده است؟

    1. سلام بعد از اضافه شدن مایع ظرفشویی به مرحله شستشو ، سپس آبکشی صورت میگیرد که هیچی از مواد شوینده روی ظروف باقی نماند.

  20. سلام وقتی مخزن جلادهنده را پر میکردم یک مقدار از مایع جلادهنده داخل درب ظرفشویی سر ریزشد منم پاک نکردم بعد هم دستگاهو تا فردا روشن نکردم! الان یه ردی مونده رو بدنه استیلش و پاک نمیشه حتی ماشینم روشن کردم بازم نرفته بود انگار اون قسمت یکمم برجسته شده! راه حلی نداره که پاک بشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین