کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش
ماشین لباسشویی

علت بسته نشدن و باز نشدن درب ماشین لباسشویی

در این مطلب تمام دلایل و علت بسته نشدن ، قفل شدن و باز نشدن درب ماشین لباسشویی را بیان می‌کنیم. اگر این مشکل برایتان اتفاق افتاده، جای نگرانی نیست. با کمک این مطلب اکثر موارد را می‌توانید حل کنید. اگر هم مشکل ماشین لباسشویی شما ناشی از چند مورد تخصصی بود، اقدامی برای برطرف کردن آن نکنید تا از آسیب‌های بیشتر به دستگاه جلوگیری کرده باشید. در این زمینه تنها کافی است که آدرس خود را از طریق فرم سفارش آنلاین ثبت کنید تا تعمیرکار حرفه‌ای ماشین لباسشویی گروه ایران سرویس را در سریع‌ترین زمان به محل شما اعزام کنیم و مشکل را به بهترین نحو رفع نماید.

وقتی مشکلی برای ماشین لباسشویی پیش می‌آید معمولاً درب آن باز نمی‌شود و درنتیجه لباس‌ها برای مدت بیشتری درون درام باقی خواهد ماند. اگر درب را برای قرار دادن لباس‌ها درون ماشین لباسشویی بازکرده‌اید و متوجه شوید که درب بسته نمی‌شود چه‌کار می‌کنید؟

این مشکل هم درست مثل قفل شدن و باز نشدن درب آزاردهنده است؛ اما نگران نباشید. با کمک ما می‌توانید مشکل را پیدا کنید و در مدت‌زمانی کوتاه آن را برطرف کنید.

قفل درب

اگر درب ماشین بسته نمی‌شود و دستگیرهٔ آن سالم است، ممکن است مشکل از قفل درب باشد. اگر قفل درب کار نکند درب بسته نمی‌شود؛ درنتیجه نمی‌توانید لباس‌هایتان را بشویید.

  • درب را بررسی کنید. مطمئن شوید قفل درب کار می‌کند.
  • اگر برق به دستگاه می‌رسد، اما قفل درب کار نمی‌کند باید آن را تعویض کنید.

چنانچه قفل درب کار نمی‌کند باراهنمایی ما می‌توانید آن را تعویض کنید. اگر نیاز به تعویض قفل میکروسوئیچ درب دارید راهنمای چگونگی تعویض قفل درب را مطالعه کنید.

علت باز نشدن و قفل شدن درب ماشین لباسشویی و نحوه رفع آن

در حالت عادی پس از به اتمام رسیدن کار ماشین لباسشویی، قفل درب آن بعد از ۲-۱ دقیقه باز می‌شود و شما باید بتوانید درب ماشین لباسشویی را باز کنید. گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی با وجود اینکه کار ماشین لباسشویی تمام شده است درب آن باز نمی‌شود.

هشدار: به یاد داشته باشید که قبل از اقدام به دستکاری قفل درب، دستگاه را از برق جدا کنید تا خطرات ناشی از ربق گرفتگی وجود نداشته باشد.

علت اول: تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

اگر کار ماشین لباسشویی شما به پایان رسیده اما در مخزن آن همچنان آب مشاهده می‌کنید، به احتمال زیاد علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی تان، تمام نشدن مرحله آخر شستشوی آن است.

 

راه کار: یک بار دیگر ماشین لباسشویی خود را برای شستشو و یا آبکشی تنظیم کنید، اگر ایرادی در مسیر تخلیه ماشین لباسشویی وجود نداشته باشد این بار آب آن تخلیه می‌شود و شما می‌توانید درب آن را باز کنید. اما اگر بار دوم هم درب ماشین لباسشویی تان را نتوانستید باز کنید، علت آن انسدادی در مسیر تخلیه است. برای رفع گرفتگی در مسیر تخلیه ماشین لباسشویی باید فیلترها یا مسیر تخلیه شسته شوند، انجام این کار به علت درآوردن فیلترها، شستشوی آنها و سپس قرار دادن دوباره آنها از حساسیت بالایی برخوردار است از این رو پیشنهاد می‌کنیم انجام این کار را به تکنسین های ماشین لباسشویی گروه ایران سرویس واگذار کنید.

علت دوم: خرابی قفل درب ماشین لباسشویی

تمامی ماشین لباسشویی‌ها دارای قفل یا میکروسوییچ هستند که وظیفه دارد حین کار کردن دستگاه، درب را به طور کامل بسته نگه دارد و اجازه ندهد درب باز شود. همچنین اگر این قفل کامل بسته نشود، ماشین لباسشویی روشن نخواهد شد و استارت برای کار نخواهد کرد. در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی، در صورت خرابی قفل، کد خطا یا اروری نمایش داده می‌شود.

راه کار: اگر پس از استفاده از لباسشویی قفل درب باز نمی‌شد و لباس‌ها داخل آن مانده بود، برای غیرفعال کردن آن می‌توانید از ضامن دستی استفاده کنید. این ضامن یا زیر قفل است و یا در بخش مواد شوینده قرار دارد، آن را بیابید و در را باز کنید. پس از آن باید اقدام به تعویض قفل (میکرو سوییچ) کنید.

توجه: در انتخاب و خرید قفل مناسب و باکیفیت و همچنین نصب آن بهتر است از تکنسین ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

علت سوم: پوسیدگی و خرابی لولای درب ماشین لباسشویی

در همه ی ماشین های لباسشویی، قسمت درب، از زبانه و لولا تشکیل شده است که در واقع برای قفل شدن و چفت شدن درب دستگاه به کار می‌رود. لولا که معمولا از جنس پلاستیک ساخته شده، باعث چرخش راحت درب می‌شود. از این رو خرابی و پوسیدگی لولا می‌تواند باعث قفل شدن درب ماشین شود.

 

راه کار: شما می‌توانید با چک کردن این بخش، به خرابی و سلامت زبانه اطمینان حاصل کنید و دقت کنید که تمامی پیچ‌ها سفت بسته شده باشند. در غیر این صورت می‌توانید این کار را به یک تعمیرکار ماشین لباسشویی بسپارید.

علت چهارم: خرابی یا شکستگی دستگیره ماشین لباسشویی

اگر دستگیره درب (فلاپی) ماشین لباسشویی‌ تان شل شده است، احتمال شکستگی آن وجود دارد.

راه کار: خرابی دستگیره از آن مواردی است که احتمال دارد برای هر مدل ماشین لباسشویی اتفاق بیفتد اما نوع آسیب دیدگی می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که تعمیر این مورد را به تعمیرکار ماشین لباسشویی بسپارید.

توجه: تلاش فرد غیرمتخصص در راستای باز کردن درب لباسشویی به وسیله سیم، کارت و اشیائی از این دست می‌تواند باعث آسیب بیشتر به دستگاه شود.

علت پنجم: فعال شدن قفل کودک ماشین لباسشویی

فعال شدن قفل کودک هم از مواردی است که ممکن است علت باز نشدن درب لباسشویی باشد.

راه کار: از آنجایی که غیرفعال کردن قفل کودک در هر مدل تفاوت دارد، باید به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی تان مراجعه کنید یا نام و مدل آن را سرچ کنید.

جمع‌بندی: مواردی که ذکر کردیم از رایج‌ترین دلیل های باز نشدن درب ماشین لباسشویی بودند. اگر هنوز با رعایت راه کارها، درب ماشین لباسشویی تان قفل شده است و باز نمی‌شود باید با تکنسین ماشین لباسشویی تماس بگیرید. توصیه می‌کنیم حل مواردی که درموردشان هشدار دادیم را به تعمیرکار ماشین لباسشویی بسپارید زیرا هرگونه اقدام شما در راستای باز کردن درب ماشین لباسشویی بدون مهارت در این زمینه، به آسانی خسارات بالایی را به بار می‌آورد و صدمات بیشتری به دستگاه وارد می‌کند.

 

بیشتر بدانیم : آموزش باز کردن درب گیر کرده ماشین لباسشویی

 

 

آخرین بروزرسانی: ۷ مهر ۱۴۰۰

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(5 رای, متوسط: 3,80 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین