کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش
ماشین ظرفشویی

نکاتی برای نگهداری از ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی رستوران‌ها بسیار گران بوده و باید به شکلی صحیح از آن‌ها نگهداری شود. اگر ماشین ظرفشویی جدیدی گرفتید که از فولاد کروم ساخته شده است و به خوبی از آن نگهداری می‌کنید، به احتمال زیاد می‌توانید برای ۲۰ سال یا بیشتر به طور مستمر از آن استفاده کنید. با این اوصاف، بسیاری از خانواده‌ها ماشین‌ ظرفشویی‌ای را می‌خرند که تبلیغش را دیده‌اند، و آن را در فضای شلوغ غذاخوری‌اشان می‌گذارند؛ در نتیجه، آن طور که لازم است از این وسیله نگهداری نمی‌کنند.

۱. پیش از روشن کردن ماشین‌ ظرفشویی، شیر آب را باز کنید: پیش از آنکه ظرف‌ها را در ماشین‌ ظرفشویی قرار دهید، شیر آب سینک آشپزخانه را باز بگذارید تا داغ بشود. باید به این آب زمان بدهید، چون در ابتدا آب سرد است و، با توجه به دفترچه راهنما، مناسب شستشو نیست. باید آنقدر شیر آب را باز بگذارید تا آب سرد از لوله تخلیه شود و آب گرم آن را پر کند.

۲. سرکه درون ماشین‌ ظرفشویی بریزید – برای رهایی از بوی نامطبوع ماشین‌ ظرفشویی باید مخزن آن را با محلول آب و سرکه پر کنید و بگذارید ماشین برای مدت معمولی کار کند؛ در نتیجه، باقیمانده غذاهایی که در ماشین ظرفشویی مانده و بوی نامطبوعی به آن داده بودند از بین می‌روند.

۳. ظروف شکننده را از ظروف بادوام جدا کنید: نباید ظروف شکننده را با ماشین‌ ظرفشویی بشویید، چرا که ممکن است بشکنند و قطعات خرده‌شیشه در ماشین گیر بکنند و به آن صدمه بزنند. مقتضی است ظروف شکننده را با دست بشویید تا نه بشکنند و نه به ماشین ظرفشویی صدمه بزنند.

۴. ماشین‌ ظرفشویی را با ظرف پر نکنید: پرنکردن ماشین‌ ظرفشویی ساده نیست. ظاهرا خیلی راحت است که فقط یک بار تمام ظروف را کنار هم درون ماشین‌ ظرفشویی قرار دهیم، اما این چنین نیست. پرکردن ماشین ظرفشویی در یک نوبت نه تنها ظروف را تمیز نمی‌کند، بلکه فشار زیادی را هم به ماشین ظرفشویی می‌آورد.

۵. درزگیرها را بازبینی کنید: پس از چند ماه استفاده ممکن است چرک و روغن درزگیر درِ ماشین ظرفشویی و درِ مخزن صابون را بگیرند و باعث شوند به واشر پلاستیکی بچسبند. به طور منظم با پارچه‌ای مرطوب درزگیرها را تمیز کنید تا از بین نروند و باعث صدمه نشوند.

۶. پیش از شستشو مواد زاید/زباله را دفع کنید: حتما پس از خوردن غذا و قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، مواد زاید را دفع کنید. ماشین ظرفشویی آب را از فاضلاب جدا می‌کند؛ عدم دفع مواد زاید ممکن است این عملکرد را مختل کند و نگذارد ماشین ظرفشویی به خوبی تمیز کند، که این خود، در بلند مدت، به ماشین ظرفشویی صدمه می‌زند.

۷. ظرف‌ها را به طور صحیح در ماشین ظرفشویی قرار دهید: سعی کنید همیشه قبل از شستشو ظرف‌ها را رو به داخل و پایین در ماشین‌ ظرفشویی قرار دهید؛ علاوه بر این، قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی ببینید بازوهای شستشو آزادانه می‌چرخند.

از نکات گفته استفاده کنید تا ماشین ظرفشویی‌اتان همیشه در وضعیت خوبی باشد و مطلوب کار کند.

آخرین بروزرسانی: ۳ خرداد ۱۳۹۷

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(2 رای, متوسط: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین