کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش
ماشین لباسشویی

علت سر و صدای ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی همیشه، چه زمانی که لباس ها نصف ظرفیت آن باشند یا به اندازۀ ظرفیت کامل، در حال کار کردن است چون همیشه لباس برای شستشو وجود دارد؛ مثلاً تاپ موردعلاقه­تان که شب گذشته پوشیده‌اید، لباس کار یا دستمال‌های کثیف آشپزخانه. اگر بار ماشین لباسشویی سنگین باشد به دستگاه فشار وارد شده و باعث ایجاد سروصدا می‌شود.

اگر ماشین لباسشویی‌تان سروصدای عجیبی می‌دهد، با استفاده از این راهنما می‌توانید مشکل احتمالی آن را پیدا کنید.

بار نامتوازن

اگر ماشین لباس‌شویی‌تان به‌شدت تکان می‌خورد، طوری که به نظر می‌رسد به دور خود می چرخد، باید علت آن را پیدا کنید. علت رایج این مشکل بار سنگین و نامتوازن درون درام است.

برای بهتر مشخص کردن این مشکل:

  • درام را از لباس خالی کنید و سیکل چرخش را فعال کنید.

  • اگر مشکل برطرف شد، یعنی بار ماشین نامتوازن بوده است.

اگر با این کار مشکل سروصدای دستگاه برطرف شد، یعنی یک یا دو آیتم سنگین درون درام وجود داشته است. برای برطرف کردن این مشکل، آیتم‌های سنگین را جداگانه و با استفاده از «شستشوی سنگین» بشویید.

اگر لباس‌هایی که اندازه و وزن مشابهی دارند را باهم بشویید، به توزیع متعادل لباس‌ها طی سیکل شستشو کمک می‌کنید و درنتیجه چرخش درام مؤثرتر خواهد بود.

یاتاقان درام

یکی از علل سروصدای ماشین لباسشویی خرابی یاتاقان درام است که مشکلی رایج است و باید به آن توجه کرد. اگر سه جملهٔ زیر در مورد دستگاه شما صدق می­کند، علت سروصدای ماشین یاتاقان است.

  • اگر از ماشین لباسشویی‌تان زیاد استفاده می‌کنید یا به‌طور مکرر با بار نامتوازن کار می‌کند یاتاقان در اثر چرخش دچار فرسودگی و آسیب می‌شود.

  • درب را بازکنید و درام را با دست بچرخانید، اگر هنگام چرخش درام سروصدا ایجاد می‌شود، ممکن است در اثر فرسودگی یاتاقان باشد.

  • عملکرد بین لبهٔ درام و واشر درب را بررسی کنید. اگر با واردکردن فشار بر لبهٔ بالایی درام فاصلهٔ بین لبهٔ درام و واشر درب تغییر کند، یعنی یاتاقان آسیب‌دیده است و احتمالاً نیاز به تعویض دارد.

نکتهٔ مهم: شستشوی جداگانهٔ آیتم‌های سنگین مانند حوله و پتو از نامتوازن شدن بار جلوگیری می­کند و در نتیجه بار درام متوازن می­شود.

در صورت نیاز به تعویض یاتاقان، برای اطلاعات بیشتر و چگونگی تعویض آن راهنمای ما را مطالعه کنید.

پمپ تخلیه

پمپ تخلیه آب را پیش از شروع سیکل شستشو از ماشین خارج می‌کند؛ بنابراین اگر طی سیکل چرخش یا هنگام خارج شدن آب از دستگاه چندین بار سروصدای بلندی را از ماشین می­شنوید، ممکن است پمپ تخلیه مسدود یا آسیب‌دیده باشد. پمپ تخلیه را از محل خارج کنید و ان را تمیز کنید، با این کار سروصدای ماشین برطرف می­شود.

پمپ تخلیه را بررسی کنید:

  • اگر ماشین لباسشویی‌تان فیلتر دارد، هنگام خارج کردن آن از جلوی دستگاه برای جمع‌آوری آب اضافه حوله یا ظرفی را زیر آن قرار دهید.

  • هرگونه آشغال را از فیلتر پاک‌کنید و بررسی کنید پروانهٔ موتور به‌آسانی می‌چرخد. در صورت وجود سکه، گیرهٔ مو یا کش در این محل آن‌ها را جمع‌آوری کنید.

  • فیلتر را در محل قرار دهید و یک سیکل شستشو را فعال کنید.

اگر دستگاه هنوز هم با سروصدا کار می‌کند احتمالاً پمپ تخلیه نیاز به تعویض دارد.

راهنمای ما را برای برطرف کردن مشکل پمپ و عملکرد آن با توان کامل مطالعه کنید.

وجود اشیاء ناخواسته درون ماشین لباسشویی

برای همهٔ ما اتفاق افتاده است که گیرهٔ سر و پول‌های خوردی که درون جیب لباس­هایمان بوده است را درون ماشین لباسشویی جستجو کنیم. پس از خارج کردن لباس‌های تمیز از ماشین باید دنبال پول خرد و جورابی بگردید که آغشته به گریس چسبناک و چرک است و در اطراف درام یا پشت آن گیرکرده است. خوشبختانه با ارائه نکات و فوت‌وفن نگهداری از ماشین لباسشویی به شما کمک می­کنیم تا از ایجاد صدای ماشین در هر سیکل شستشو جلوگیری کنید.

  • اگر ماشین لباسشویی سروصدا می‌کند، چرخش درام مشکل شده است و به نظر می‌رسد گیرکرده است احتمالاً چیزی درون ماشین گیرکرده است.

  • اگر هنگام چرخیدن درام صدای قیژقیژ شنیده می‌شود، درب را بازکنید و با دقت همهٔ حفره‌های درام را بررسی کنید و ببینید فنر پستان‌بند یا چیز مشابهی در یکی از حفره‌های درام گیر نکرده باشد.

  • اگر چیزی درون حفرهٔ درام گیرکرده است آن را با دقت خارج کنید و بررسی کنید حفره آسیب‌ندیده باشد و لبه‌های آن تیز نشده باشد، لبه‌های تیز را با استفاده از پیچ‌گوشتی دوسو برطرف کنید.

خوشبختانه با استفاده از این روش‌های ساده می‌توانید علت سروصدای ماشین لباسشویی را پیدا کنید.

برای خارج کردن اشیاء دیگری که بین درام و تغار ماشین لباسشویی گیرکرده است ویدیوی ما را مشاهده کنید.

نصب

معمولاً چگونگی نصب دستگاه در دفترچهٔ راهنمای ماشین لباسشویی ذکر شده است؛ اما اگر به آن دسترسی ندارید و در این مورد سؤال دارید موارد زیر را مطالعه کنید:

  • اطمینان حاصل کنید همه‌ی پیچ‌های حمل‌ونقل دستگاه را از محل خارج کرده‌اید و پایه‌های آن به‌درستی نصب شده و هم‌سطح با کف زمین است و دستگاه هنگام کار تکان نمی‌خورد.

  • بررسی کنید دستگاه با کابینت آشپزخانه در تماس نباشد، چون باعث افزایش لرزش و سروصدای ناخوشایند می‌شود.

  • اگر دستگاه روی کف معلق چوبی قرار دارد، باید کف را با استفاده از تخته لایه محکم کنید.

  • اگر ماشین لباسشویی را در ساختمان قدیمی یا گاراژ نصب‌کرده‌اید، باید با قرا دادن چند سنگفرش روی دستگاه وزن آن را افزایش داده و سروصدای آن را برطرف کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نصب ماشین لباسشویی راهنمای مربوط به آن را مطالعه کنید.

آخرین بروزرسانی: ۵ آذر ۱۳۹۷

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(1 رای, متوسط: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین