کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش
معنی و مفهوم اصطلاحات روی ماشین لباسشویی

اصطلاحات ماشین لباسشویی _ معنی برنامه ها

در این نوشته تمامی اصطلاحات و واژگان مربوط به ماشین لباسشویی را معنی و توضیح می‌دهیم.

Anchor bolts:‌ پیچ‌های مهارکننده

این پیچ‌ها به‌نام پیچ‌های حمل‌ونقل نیز شناخته می‌شوند. کاربرد آنها در مهارکردن مخزن برای انتقال امن ماشین لباسشویی است. به‌یاد داشته باشید که این پیچ‌ها را در جایی نگهداری کنید تا در صورت نقل مکان از آن دوباره استفاده شود.

Anti-crease: ضد چروک

در حالت ضد چروک،‌ که بیشتر در ماشین خشک‌کن یافت می‌شود، پس از اینکه چرخه شستشو به پایان رسید، مخزن به‌طور متناوب شروع به چرخش می‌نماید تا از بروز چروک در لباس‌ها جلوگیری شود. درب ماشین لباسشویی در هر لحظه قابل بازشدن است و می‌توان در این حالت لباس‌ها را بیرون آورد.

Aperture: درب ماشین لباسشویی

بخشی از مخزن است که امکان قراردادن البسه و پوشاک مختلف را فراهم می‌کند. این درب به‌اندازه کافی بزرگ بوده و مواردی چون روکش‌های رختخواب نیز از آن رد می‌شوند.

Automatic dosing: اندازه‌گیری شوینده خودکار

ماشین لباسشویی که دارای این گزینه است برای مقدار مشخصی از لباس‌ها به تعیین مقدار مواد شوینده می‌پردازد و آن را از مخزنی که قبلاً پرکرده‌اید برمی‌دارد.

Baby care: شستشوی لباس کودک

این برنامه شستشو معمولاً لباس‌های کودک را چند مرتبه آبکشی می‌نماید تا اثری از مواد شوینده روی آن باقی نمانده و تا حد امکان پاک شود.

Bedding: شستشوی ملحفه‌ها

این برنامه به شستشوی موارد بزرگی مانند روکش‌ها و ملحفه‌های تخت‌خواب می‌پردازد.

Brushless motor   و   (also – inverter motors): موتورهای بدون پره (یا موتورهای اینورتور)

برخی از سازندگان ماشین لباسشویی از موتورهای اینورتور استفاده می‌کند، مزیت استفاده از این موتورها صدای کمتر و قدرت بیشتر است.

Built-in: لباسشویی توکار (دیواری)

لباسشویی دیواری اصطلاح دیگری است که برای ماشین لباسشویی نصب‌شونده به‌کار می‌رود. این نوع از ماشین لباسشویی در یکی از کابینت‌های شما جا می‌گیرد و درب جداگانه‌ای روی آن قرارخواهدگرفت، در نتیجه ظاهر آن تفاوتی با سایر کابینت‌های آشپزخانه ندارد.

Buzzer: زنگ هشدار

برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای زنگ هشدار هستند (یا پیام هشدار) که در پایان برنامه شستشو به‌صدا در آمده و بیانگر پایان کار است. اگر این صدا موجب آزار اهالی منزل می‌شود، دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی را مطالعه کنید یا با سازنده دستگاه تماس بگیرید. معمولاً راهی برای خاموش کردن آن وجوددارد.

Capacity: ظرفیت

ظرفیت یک معیار اندازه‌گیری است که براساس وزن لباس‌های خشک بیان می‌شود. در حالت عادی، فقط برنامه‌های مخصوص شستشوی لباس‌های نخی می‌تواند براساس حداکثر ظرفیت شستشو عمل کند. در سایر برنامه‌ها این مقدار کمی کاهش می‌یابد. مثالی از یک کیلو لباس خشک می‌تواند شامل ۴ پیراهن مردانه نخی یا یک پیراهن و یک جفت شلوار جین مردانه باشد.

Care labels: برچسب مراقبت از لباس

این برچسب‌ها داخل لباس‌ها وصل می‌شوند که راهنمای نحوه شستشو، خشک‌کردن و اتوکشی آنهاست. برای اطلاع بیشتر از معنای هریک از این علائم به راهنمای علائم ماشین لباسشویی ما مراجعه نمایید.

Child lock: قفل کودک

دو نوع قفل کودک روی ماشین لباسشویی قراردارد. معمول‌ترین نوع آن صفحه کنترل و دکمه‌های روی آن را غیرفعال می‌کند، در این شرایط کودک قادر نیست تنظیماتی که شما برای شستشو انتخاب کرده‌اید را تغییر دهد و یا اینکه زمانی که شما مراقب او نیستید برنامه‌ای از ماشین لباسشویی را انتخاب نماید. نوع دوم قفل کودک، وسیله‌ای است که روی درب ماشین لباسشویی نصب شده و از بسته‌شدن آن جلوگیری می‌کند. بنابراین کودک قادر نیست به‌طور اتفاقی اشیائی را مانند اسباب‌بازی، وسایل گران‌قیمت یا گربه خانگی را داخل مخزن حبس نماید.

Cold fill: تغذیه با آب سرد

تقریباً تمامی مدل‌هایی از ماشین لباسشویی که در انگلستان وجوددارند سیستم پرکردن با آب سرد دارند. این بدان معناست که همیشه باید ماشین لباسشویی به شیر آب سرد وصل شود و آب پیش از واردشدن به سیستم شستشو در داخل خود ماشین لباسشویی گرم می‌شود.

Control panel: صفحه کنترل

صفحه کنترل نواری است که در بالای ماشین لباسشویی قراردارد و تمامی دکمه‌ها و برنامه‌ها روی آن عمل می‌کنند.

Cotton capacity: ظرفیت لباس‌های نخی

ظرفیت شستشوی لباس‌های نخی مقدار حداکثر شستشویی است که ماشین لباسشویی در برنامه‌های شستشوی نخی می‌تواند انجام دهد. برنامه‌های نخی به ماشین اجازه می‌دهد که مخزن را به‌طور کامل از لباس پرکند، این در حالی است که سایر برنامه‌ها ظرفیت کمتری را می‌پذیرند.

Curtains: شستشوی پرده‌ها

برنامه خاصی برای شستشوی پرده‌ها در برخی از ماشین‌ها وجوددارد. اگر چنانچه ماشین لباسشویی شما دارای چنین برنامه‌ای نیست می‌توانید از شستشوی لباس‌های حساس نیز استفاده کنید. این در شرایطی است که پرده‌های شما قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارا باشند.

Delay start: تأخیر در شروع برنامه

این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که شروع چرخه شستشو را به تأخیر بیندازید، بنابراین می‌توانید زمان را طوری تنظیم کنید که شروع کار در انتهای روز باشد.

Delicates: لباس‌های حساس و ظریف

این برنامه برای شستشو الیاف ترکیبی بسیار مناسب است، الیاف حساس مانند ریون، آکرلیک، ویسکوز و سایر الیاف مصنوعی است. شاید از این برنامه بتوان برای شستشوی پرده نیز استفاده کرد. اما باید توجه داشت که پرده‌ها قابلیت شسته‌شدن در ماشین لباسشویی را داشته باشند. با مطالعه دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی می‌توانید قابلیت‌های شستشوی ماشین را بفهمید (ممکن است ماشین لباسشویی شما دارای برنامه خاصی برای شستشوی پرده‌ها نیز باشد).

Detergent compartment: مخزن مواد شوینده

بخش جداگانه‌ای از کشوی مواد شوینده است. در مدل‌های مختلف طراحی این بخش متفاوت است. اما معمولاً بخش سمت چپ برای شستشوی برنامه‌های پیش‌شستشو بوده و با علامت «I» نمایش می‌یابد، بخش میانی برای اضافه‌کردن مواد شوینده بوده که به شستشوی اصلی مرتبط است (این قسمتی است که شما معمولاً از آن استفاده می‌کنید) و با علامت «II» شناخته می‌شود. در نهایت بخش سمت راست برای نرم‌کننده (و سایر افزودنی‌ها مانند نشاسته) است که روی آن علامت گل قرار می‌گیرد. برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای یک ضربدر روی قسمت «II» هستند که برای تغییر بین دو حالت استفاده از پودر یا شوینده مایع کاربرد دارد.

Door seal:‌ محافظ درب

بخشی لاستیکی است که در اطراف در مخزن قراردارد. برای جلوگیری از تشکیل جرم در داخل این قسمت، بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی، این بخش را به‌طور کامل پاک کنید.

Drain filter: مخزن فیلتر

فیلتر ماشین لباسشویی به جمع‌‌آوری وسایلی که به‌طور اتفاقی وارد مخزن می‌شود مانند سکه‌هایی که داخل لباس باقی مانده‌است، می‌پردازد. معمولاً محل قرارگیری فیلتر در پایین ماشین است که پشت یک درب کوچک ورودی قرارگرفته است. در برخی از مدل‌ها دسترسی به فیلتر از داخل خود مخزن میسر می‌شود.

Drum:‌ مخزن

بخشی فلزی از ماشین لباسشویی است که در آن لباس‌ها شسته می‌شوند. برخی از سازندگان سبک خاصی از مخزن را طراحی نموده‌اند که دارای الگوی شش‌ضلعی است و برای جلوگیری از چسبیدن لباس‌ها به کناره مخزن استفاده می‌شود.

Drum bearings: یاتاقان‌های مخزن

زمانی که این یاتاقان‌ها در شرایط مناسب هستند، مخزن باید با ملایمت بچرخد. اما چنانچه ماشین لباسشویی شما صدای بلندی تولید می‌کند، درب ماشین را بازکنید و سعی کنید خودتان با دست مخزن را به حرکت درآورید. اگر در مقابل حرکت مخزن با مقاومت مواجه شدید یا متوجه شدید که مخزن فلزی از خط خود با مهار لاستیکی خارج شده است‌، به‌ احتمال زیاد یاتاقان‌های مخزن آسیب دیده‌اند و باید تعویض شوند. برای تعویض این بخش‌ها نیاز به یک متخصص است (معمولاً در بیرون مخزن اصلی یک یا دو عدد یاتاقان و در داخل خود دستگاه یک عدد وجوددارد).

Drum paddle:‌ پدال‌های مخزن

پدال‌های پلاستیکی است که در مخزن قرارداشته و در حین کار ماشین لباسشویی موجب چرخش لباس‌ها می‌شود.

Easy iron: اتوکشی آسان

با استفاده از یک برنامه اتوکشی آسان از بروز چروک روی لباس‌ها جلوگیری می‌شود، این کار به سادگی با کاهش سرعت چرخش یا کوتاه کردن دوره آن انجام می‌گیرد. در برخی از دستگاه‌ها، تنظیماتی برای اتوکشی وجوددارد که باعث می‌شود سایر برنامه‌های شستشو تغییر کنند. این تنظیمات نسبت به حالت ساده بسیار مفید هستند.

Easy-care: مراقبت آسان

این اصطلاح نام دیگر برنامه شستشوی حساس است. از این برنامه برای شستشوی لباس‌های غیر نخی مانند پلی‌استر و ویسکوز استفاده می‌شود. در بخشی از آزمایش‌های ماشین لباسشویی، دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد را برای چرخه الیاف مصنوعی استفاده کردیم، زیرا این برنامه به‌همراه دمای ذکر شده یکی از پرکاربردترین برنامه‌های شستشو است.

Eco-mode: حالت اقتصادی

این حالت یک برنامه خاص نیست بلکه حالتی است که شما در حین سایر شستشوها به ماشین لباسشویی اضافه می‌کنید. برای مثال اگر از یک چرخه شستشوی لباس‌های نخی با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد استفاده کرده و در حین آن حالت اقتصادی را فعال کنید، چرخه شستشو انرژی کمتری مصرف می‌کند. تغییری که ایجاد می‌شود آن است که زمان لازم برای تکمیل شستشو کمی بیشتر طول می‌کشد. برای اطلاع بیشتر به بخش حالت سرعت مراجعه کنید.

Elbow: اهرم

اهرم وسیله‌ای پلاستیکی است که شبیه نعل اسب بوده و برای تمیزکردن مسیر فاضلاب از آن استفاده می‌شود.

End delay: تأخیر پایان

مشابه به تأخیر شروع برنامه شستشو، در تأخیر پایان نیز شما در ماشین لباسشویی تنظیم می‌کنید که پایان چرخه شستشو چه زمانی صورت گیرد. برای مثال انتهای چرخه به شش ساعت پس از شروع کار موکول خواهدشد.

Energy cost: هزینه انرژی

برچسب انرژی میزان هزینه‌هایی که مصرف برق ماشین لباسشویی به قبض‌های سالیانه شما اضافه می‌کند را محاسبه می‌نماید. اساس محاسبه آن بررروی برنامه شستشوی نخی در دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد است، با این شرایط که ماشین لباسشویی چهار بار در هر هفته در طول سال روشن شود. مدل‌هایی از ماشین لباسشویی یافتیم که با وجود برچسب انرژی A+ هزینه برق مصرفی نسبت به مدل A+++ کمتر بوده‌است و برچسب مصرف انرژی با آنچه در عمل مشاهده شد متفاوت بود. در خصوصیات فنی که برای دستگاه‌های مختلف ارائه نموده‌ایم میزان هزینه انرژی نیز ذکر شده است.

EU energy label: برچسب انرژی EU

برچسب انرژی EU نرخ انرژی رسمی برای هر ماشین لباسشویی را نشان می‌دهد. برچسب‌هایی که در حال حاضر وجوددارند شامل A+++ (بالاترین راندمان)، A++، A+ و A (پایین‌ترین راندمان) هستند. به‌منظور بررسی برچسب انرژی EU،‌ ماشین‌های لباسشویی مختلفی را آزمایش کردیم، اساس کار برمبنای برنامه شستشوی لباس‌های نخی در دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد بود، نتایج حاکی از آن بود که گاهی دستگاه‌هایی با برچسب A+ هزینه کمتری در مقایسه با A+++ می‌توانند داشته باشند.

Express option/program: گزینه/برنامه اکسپرس

شستشوی سریع را ببینید.

Extended warranty: ضمانت‌نامه تکمیلی

اغلب ماشین‌های لباسشویی با ضمانت‌نامه یک یا دو ساله از طرف سازنده همراه هستند. اما برخی دیگر ضمانت‌نامه تکمیلی دارند، که یا همراه با هزینه بوده یا به‌صورت رایگان است. این افزایش ضمانت‌نامه شامل افزایش مدت زمانی می‌شود که ماشین لباسشویی تحت آن است. اگر برای ضمانت‌نامه تکمیلی هزینه‌ای پرداخت کرده اید و بعد متوجه شدید که به آن نیازی ندارید،‌ ممکن است بتوانید پول خود را پس بگیرید.

Extra rinse: آبکشی اضافی

با استفاده از این انتخاب شما قادرید یک شستشوی اضافی روی پوشاک انجام دهید که البته در انتهای چرخه شستشو قرار می‌گیرد. آبکشی اضافی موجب از بین رفتن مواد شوینده به‌طور کامل از روی لباس شده و از این طریق برای افرادی که پوست حساسی دارند بسیار مناسب است.

Feet: پایه

ماشین لباسشویی دارای چهار پایه در بخش زیرین است،‌ با تنظیم این پایه‌ها قادرید ارتفاع ماشین لباسشویی را تغییر دهید. برای جلوگیری از لرزش‌های ناگهانی باید ماشین لباسشویی را کاملاً در سطح افقی تراز نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و یا اگر ماشین لباسشویی شما گاهی به اطراف حرکات لرزشی دارد، ویدیویی که با موضوع «تعمیر ماشین لباسشویی پرسروصدا» را مشاهده کنید.

Freestanding: ماشین لباسشویی مجزا

اگر ماشین لباسشویی شما داخل کابینت آشپزخانه نصب شده‌باشد،‌ مدل دیواری است. اگر در حالت عادی در بخشی از کابینت‌های آشپزخانه قرارداده شود، ماشین لباسشویی مجزا خواهدشد. در مقایسه با مدل‌های دیواری، مدل‌های مجزا دارای محدوده وسیعی از ظرفیت‌ها و امکانات هستند، حتی رنگ‌های متنوعی دارند.

Frontloading: ماشین لباسشویی با درب از جلو

بیشتر ماشین‌های لباسشویی در انگلستان از جلو باز می‌شوند، به‌نحوی که لباس‌ها از دربی که در جلوی ماشین لباسشویی قراردارد وارد مخزن می‌شوند. حالت دوم دستگاهی است که از بالا لباس وارد مخزن می‌گردد.

Hot-fill/Mix-fill: تغذیه با آب داغ/مخلوط

بسیاری از مدل‌ها هستند که با آب سرد تغذیه می‌شوند و فقط نیاز به اتصال لوله آب سرد به ماشین لباسشویی است. برخی از مدل‌های محدود وجوددارند که به شما اجازه اتصال آب گرم را هم می‌دهند، بنابراین آب توسط آبگرمکن شما گرم‌شده و سپس وارد دستگاه می‌شود.

Hygiene: برنامه بهداشتی

این چرخه برای شستشوی بهداشتی البسه طراحی شده به‌نحوی که در آن دمای آب بالا نگه داشته شده یا از بخار استفاده می‌شود (در صورتی که به سیستم بخار مجهز باشد). تجربه ما نشان می‌دهد که در این شرایط نمی‌توان فقط به برنامه شستشوی نخی با دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد برای از بین بردن باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا اکتفا کرد. راهنمای ما با عنوان «آیا باید در دمای ۶۰ درجه لباس‌ها را بشوییم» انتخاب مناسبی است.

Integrated: توکار یا دیواری

مدل‌های دیواری قابلیت نصب در بین کابینت‌های آشپزخانه را دارا هستند و از این طریق ظاهر تمام آشپزخانه یکسان می‌شود. ماشین لباسشویی که از انواع دیواری نیست با نام ماشین لباسشویی مجزا شناخته می‌شود.

Intensive program:‌ برنامه شستشوی تکمیلی

در این برنامه سعی می‌شود که بیشتر برروی از بین بردن لکه‌ها تمرکز شود،‌ این برنامه مناسب زمانی است که قصد شستشوی لباس‌هایی با لکه‌های چمن، خون یا شکلات را دارید.

Inverter motor: موتور اینورتور

که با عنوان موتور بدون پره نیز شناخته می‌شود، صدای کمتری تولید کرده و نسبت به سایرین قوی‌تر هستند.

Jeans/denim: شستشوی پوشاک جین

برنامه خاصی برا شستشوی این نوع الیاف وجوددارد.

Maintenance wash: شستشوی مراقبتی

به شستشوی خدماتی مراجعه کنید.

Maximum load: ظرفیت حداکثر

حداکثر مقدار لباس‌هایی که قابل شستشو بوده و به‌صورت وزن کیلویی لباس‌های خشک بیان می‌شود. ظرفیتی که توسط دستگاه مطرح می‌شود مخصوص شستشوی لباس‌های نخی و برنامه مرتبط با آن است. سایر برنامه‌ها مانند الیاف مصنوعی محدوده کوچکتری دارند. برای مثال یک ماشین لباسشویی با ظرفیت ۸ کیلوگرمی فقط می‌تواند ۴ کیلوگرم از الیاف مصنوعی را در یک برنامه شستشو دهد.

Memory function: استفاده از حافظه دستگاه

به‌کمک این گزینه می‌توانید به تنظیمات دلخواهی که قبلاً استفاده کرده‌اید دسترسی پیداکنید.

Mixed load/fabrics: مخلوطی از الیاف

یک برنامه شستشوی الیاف مخلوط برای تمیزکردن چند نوع آیتم مختلف مانند نخی، کتان و یا الیاف مصنوعی کاربرد دارد.

Outdoor: شستشوی پوشاک بیرون

این برنامه مخصوص شستشوی لباس‌های ضدآبی است که بیرون از منزل استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید به لباس‌های خود یک لایه ضدآب اضافه کنید بخش ضدآب را مطالعه بفرمایید.

Overflow/leak prevention system:‌ سیستم جلوگیری از نشت/جریان مازاد

در این سیستم چنانچه نشتی تشخیص داده شود به‌سرعت منبع تأمین آب دستگاه قطع می‌شود.

Pause function: عمکرد توقف

برخی از دستگاه‌ها به شما این اجازه را می‌دهند که در حین شستشو، برنامه را متوقف کرده و درب لباسشویی را بازکنید. این گزینه بسیار مفید است، مثلاً زمانی که برنامه را شروع کرده‌اید و متوجه می‌شوید که یک لنگ از جوراب‌ها به انتهای سبد لباس‌های چرک گیرکرده‌است.

Pre-wash: پیش‌شستشو

این حالت برای لکه‌های سرسخت استفاده می‌شود، درصورت تمایل برای استفاده از حالت پیش‌شستشو به‌یاد داشته باشید که به مخزن مواد شوینده در بخش پیش‌شستشو یک ماده شوینده مناسب اضافه کنید.

Pre-wash compartment: بخش پیش‌شستشو

این بخش در کشوی شوینده‌ها معمولاً در سمت چپ قراردارد و با علامت «I» مشخص می‌شود. در این بخش در صورت نیاز به پیش‌شستشو قبل از برنامه اصلی، باید مواد شوینده اضافه شود. اگرچه در حال حاضر تعداد زیادی از مدل‌ها وجوددارد که دارای بخش پیش‌شستشو هستند اما برنامه خاصی برای اجرای آن وجودندارد.

Programme selection dial: مجموعه انتخاب برنامه

دستگیره گردی که در جلوی ماشین لباسشویی قراردارد و برای انتخاب برنامه‌هاست. اگر در حال خرید یک ماشین لباسشویی جدید هستید، مطمئن شوید که برای خواندن برنامه‌هایی که روی این دستگیره نوشته شده‌است نیازی به خم‌شدن ندارید،‌ وقتی اسم یکی از برنامه‌ها درست در زیر این دستگیره نوشته شده‌باشد، خواندن آن واقعاً مشکل خواهدبود.

Proofing: ضدآب سازی

برنامه‌هایی وجود دارند که به‌طور خاص یک پوشش ضدآب روی لباس ایجاد می‌کنند. با این روش این لباس‌ها یا ضدآب می‌شوند یا اینکه در مقابل آب مقاومت می‌کنند.

Quick wash: شستشوی سریع

این برنامه برای شستشوی مقدار کمی لباس بوده که در حدود یک‌ونیم کیلو وزن دارند و گردوغبار اندکی روی آنها نشسته است. مقدار این لباس‌ها معادل با دو جفت لباس جین مردانه است. تعداد اندکی از مدل‌ها وجوددارند (مانند برخی از مدل‌های بکو) که قادر به شستشوی سریع مخزن کاملاً پر هستند. اما همانگونه که گفتیم این مدل‌ها نادرند. برای اطلاع بیشتر به بخش «حالت سرعت» مراجعه نمایید.

Rating plate: صفحه ارقام

این صفحه در بردارنده اطلاعاتی نظیر شماره سریال و احتمالاً شماره مدل دستگاه است. این صفحه شماره‌ها معمولاً با بازکردن درب ماشین لباسشویی و اطراف جایی که درب ماشین لباسشویی قرار می‌گیرد یافت می‌شود. همچنین ممکن است که این ارقام پشت صفحه پاخور ماشین لباسشویی قرارگرفته باشند (اگر که ماشین لباسشویی دارای این بخش باشد). اگر هنوز هم این صفحه ارقام را پیدا نکردید می‌توانید به پشت ماشین لباسشویی نگاهی بیندازید.

Rinse: آبکشی

آبکشی بخشی از چرخه شستشوی لباس‌هاست که مسئول پاک‌کردن مواد شوینده از روی البسه است. در تمامی مدل‌هایی که آزمایش کردیم میزان از بین رفتن مواد شوینده از لباس را بررسی کردیم. برخی از این مدل‌ها بسیار خوب عمل کردند اما برخی دیگر آنقدر عملکرد ضعیفی داشتند که ردی از مواد شوینده روی لباس‌ها قابل مشاهده بود. ماشین لباسشویی با این وضعیت از ۵ ستاره ۱ ستاره دریافت می‌کند.

Rinse hold: تأخیر آبکشی

در شرایطی که بخواهید پس از پایان چرخه شستشو لباس‌ها را از مخزن بیرون نیاورید می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. با انتخاب این گزینه لباس‌ها در آخرین مرحله آبکشی باقی می‌مانند. پس از مراجعه دوباره شما به ماشین لباسشویی می‌توانید یا آب داخل ماشین را بدون چرخش خارج کنید (که مقداری از آب موجود در لباس‌ها را هم بیرون می‌کشد) و یا اینکه از چرخش و تخلیه آب استفاده کنید. نگهداشتن لباس‌ها در این شرایط از بروز چروک بر روی آنها جلوگیری می‌کند.

Self-cleaning detergent drawer: کشوی مواد شوینده خودتمیزشو

برخی از سازندگان مانند میلی، کشوی مواد شوینده را به‌نحوی طراحی نموده‌اند که به‌طور خودکار این کشو بیرون زده می‌شود تا از تجمع مواد شوینده و جرم‌ها در آن جلوگیری شود. این فرآیند خودتمیزشو برای تمیزکردن کشوی مواد شوینده کافی نیست و شما در هر حال باید با تعداد دفعات کمتر به تمیزکردن آن بپردازید.

Semi-integrated: نیمه دیواری

لباسشویی‌های نیمه دیواری انواع بسیار کوچکی از ماشین‌های لباسشویی دیواری هستند. این دستگاه‌ها همچنان در داخل قسمتی از کابینت شما نصب می‌شود با این تفاوت که درب کابینت در قسمت جلو، صفحه کنترلی ماشین لباسشویی را نمی‌پوشاند. در این حالت شما می‌توانید بدون بازکردن درب بیرونی تنظیمات برنامه‌های ماشین لباسشویی را انجام دهید. اگر دستگاه دارای صفحه نمایش زمان باقی‌مانده باشد، این بخش نیز باید قابل مشاهده باشد.

Service wash: شستشوی خدماتی

شستشو خدماتی یا مراقبتی مربوط به خود دستگاه لباسشویی بوده و از بروز لجن و باکتری در داخل ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند، باید دقت کنید که تجمع این گونه مواد در لباسشویی معمولاً اتفاق می‌افتد. تعداد اندکی از لباسشویی‌ها دارای این برنامه شستشو هستند، اغلب سازندگان توصیه می‌کنند که برای تمیزشدن داخل دستگاه از یک برنامه شستشو با حرارت بالا استفاده کنید. در هر دو حالت نیازی نیست که به ماشین لباسشویی مواد شوینده یا لباس اضافه شود. اگر بوی نامطبوعی را از مخزن احساس کردید بهتر است به ویدیوی ما در زمینه بوهای نامطبوع ماشین لباسشویی مراجعه نمایید.

Silk/lingerie: برنامه لباس‌های ابریشمی/لباس زیر زنانه

این برنامه برای شستشوی موارد حساسی مانند پارچه‌های ابریشمی مناسب است.

Softener compartment: بخش نرم‌کننده

سومین بخش در کشوی مواد شوینده است که با یک علامت گل روی آن مشخص می‌شود و مخصوص اضافه‌کردن نرم‌کننده به ماشین لباسشویی است. اگر از نرم‌کننده استفاده می‌کنید، در هنگام تمیزکردن بخش مربوط به آن اطمینان حاصل کنید که سیفون پشتی این بخش تمیز باشد. برای راهنمایی بیشتر در زمینه تمیزکردن کشوی مواد شوینده به ویدیوهای ما با عنوان تمیزکردن کشوی کثیف مواد شوینده مراجعه نمایید.

Speed mode: حالت سرعت

این گزینه یک برنامه مشخص نیست، با استفاده از این حالت برنامه‌هایی که برای ماشین لباسشویی تنظیم شده‌است سرعت بیشتری پیدا می‌کند. برای مثال اگر از یک برنامه شستشوی لباس‌های نخی با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد استفاده می‌کنید، با فعال کردن حالت سرعت، روند شستشو سریعتر می‌شود. اما مشکل اینجاست که در این شرایط هزینه انرژی مصرفی بالاتر می‌رود و مقدار قبض‌ها افزایش می‌یابد. حالت اقتصادی را ببینید.

Spin speed: سرعت چرخش

حداکثر سرعت چرخش میزان سرعت در هر دقیقه است که مخزن لباس‌ها را با آن به دوران در می‌آورد تا در انتهای چرخه شستشو آب لباس‌ها خارج شود. حداکثر این سرعت برابر با ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۴۰۰ یا ۱۶۰۰ دور بر دقیقه خواهدبود. با افزایش این سرعت قیمت تمام‌شده ماشین لباسشویی هم افزایش می‌یابد. گاهی مدلی با حداکثر چرخش ۱۲۰۰ دوربردقیقه عملکرد بهتری در خشک‌کردن لباس‌ها، نسبت به ۱۶۰۰ دوربردقیقه، از خود نشان می‌دهد. بنابراین قبل از اقدام به خرید ماشین لباسشویی به نتایج مطالعه‌ای که در این زمینه انجام داده‌ایم مراجعه نمایید تا از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری شود.

Sportswear:‌ برنامه شستشوی لباس‌های ورزشی

برخی از ماشین‌های لباسشویی که معمولاً شامل انواع گران‌قیمت آن هستند برنامه خاصی براش شستشوی لباس‌های ورزشی و عرق‌کرده دارند.

Stacking kit: صفحه اتصالی

این صفحه به شما اجازه می‌دهد که یک دستگاه خشک‌کن را روی ماشین لباسشویی قراردهید.

Steam refresh: ایجاد تازگی با بخاردهی

برای ماشین لباسشویی که همراه با بخاردهی عرضه می‌شود این ویژگی سبب می‌شود که بوهای نامطبوع از لباس حذف شوند. این عملکرد از برنامه‌های شستشو محسوب نمی‌شود. به کمک این حالت تمامی لباس‌هایی که مدت‌هاست در سبد لباس چرک باقی مانده و بوی نامطلوبی دارند دوباره تازگی روز اول را پیدا می‌کنند.

Steam wash: بخارشویی

با اضافه‌کردن بخار به چرخه شستشو عملکردهای مختلفی اتفاق می‌افتد، برخی از بخارها مخصوص جلوگیری و حذف چروک روی لباس‌هاست و برخی دیگر باعث می‌شوند که لکه‌های سرسخت و عوامل آلرژی‌زا مثل گرده گل از روی لباس‌ها از بین برود. چرخه‌های بخارشویی بین دستگاه‌های مختلف متفاوت عمل می‌کند. بنابراین قبل از استفاده بهتر است که دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی را در این زمینه به‌خوبی مطالعه نمایید.

Synthetics capacity: ظرفیت الیاف مصنوعی

این مقدار حداکثر مقداری از لباس است که شما قبل از شروع چرخه الیاف مصنوعی می‌توانید به مخزن اضافه کنید (این برنامه با نام مراقبت آسان نیز شناخته می‌شود). مانند همه برنامه‌های دیگر (غیر از شستشوی نخی) قادر نخواهید بود که مخزن را تا حداکثر ظرفیت پرکنید. برای مثال، وقتی حداکثر ظرفیت ماشین لباسشویی ۷ کیلوگرم است (در برنامه شستشوی نخی) شاید برای الیاف مصنوعی این مقدار حداکثر ۴ کیلوگرم باشد.

Time remaining display: نمایش زمان باقی‌مانده

این صفحه حاوی یک تایمر است که از لحظه شروع چرخه لباسشویی کاهش می‌یابد. زمانی که نمایش داده می‌شود تنها یک تخمین است و براساس مقدار لباس موجود در مخزن و فشار آب ورودی تغییر می‌کند.

Top loading: ورود لباس‌ها از بالا

در این نوع از ماشین لباسشویی لباس‌ها از سمت بالا وارد مخزن می‌شوند. این مدل‌ها در انگلستان بسیار نادر هستند و بنابراین انتخاب آنها محدود است. برای اطلاع بیشتر می‌توانید به راهنمای خرید ماشین لباسشویی که توسط مجموعه ما ارائه شده‌است مراجعه کرده یا مستقیماً به نتایج خلاصه شده در زمینه ماشین‌هایی که از بالا باز می‌شوند رجوع کنید.

Transit bar:‌ میله حمل‌ونقل

این میله، بخش فلزی بزرگی است که برای ایمنی مخزن در زمان حمل‌ونقل طراحی شده‌است. اگر به‌تازگی ماشین لباسشویی خریده‌باشید باید این میله و مهره‌های مربوطه را بازکنید (به بخش ورودی مراجعه کنید) تا بتوان از ماشین لباسشویی استفاده کرد. این میله حمل‌ونقل را در جای مطمئنی قراردهید زیرا در صورتی که نیاز به جابجایی داشته باشید دوباره باید از آن استفاده کرد.

Transit bolts: مهره‌های حمل‌ونقل

مانند مورد قبل در این قسمت نیز مسئله اصلی ایمنی مخزن در جابجایی است. پس از بازکردن آنها و شروع کار ماشین لباسشویی، این مهره‌ها را در جای مطمئنی بگذارید. قسمت میله حمل‌ونقل در بالا را ببینید.

Tub:‌ محفظه

محفظه یک بخش پلاستیکی بزرگ است که کل مخزن اصلی در داخل آن قرارگرفته‌است. برای دیدن این محفظه باید حتماً ماشین لباسشویی بازشده باشد.

Twin tub: محفظه دوگانه

این نوع از ماشین لباسشویی بسیار خاص است، در این مورد یک محفظه برای لباس‌هایی که در حال شستشو است و مورد دیگر نیز برای چرخاندن/خشک‌کردن مناسب است.

Unbalanced load:‌ وزن‌های نامتعادل

وزن مخزن نامتعادل مشکلی عمومی بوده و موجب می‌شود ماشین لباسشویی برنامه خود را متوقف کند. این مشکل معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که شما یک لباس سبک و حساس مانند پیراهن را به‌همراه یک لباس سنگین‌تر مانند هوله داخل مخزن انداخته‌اید. هوله آب را به‌خود جذب می‌کند و وزنش زیاد می‌شود، در حین چرخش‌های سریع ماشین لباسشویی این هوله تبدیل به یک وزن سنگین در یک طرف ماشین لباسشویی می‌شود. در این حالت به‌تدریج تعادل ماشین لباسشویی به‌هم خرده و پیغام خطا می‌دهد، درنتیجه چرخه شستشو متوقف می‌گردد. برای جلوگیری از این اتفاق، اگر در حال شستن لباس سنگینی مثل هوله هستید، مطئمن شوید که وزن سایر وسایل نیز به‌اندازه کافی سنگین باشد.

Valve filter: شیر تصفیه

بخش فیلتر تخلیه را مشاهده کنید.

Variable spin: چرخش متغیر

اغلب ماشین‌های لباسشویی که در حاضر تولید می‌شوند این قابلیت را دارند که سرعت چرخش در آنها تغییر کند. اگر پیراهن‌های شما معمولاً به‌شدت چروک می‌شوند شما می‌توانید سرعت چرخش را کم کنید (همچنین می‌توانید بخش برنامه/تنظیم مربوط به اتوی آسان را ببینید)،‌ از طرف دیگر کاهش سرعت چرخش موجب کم‌شدن صدای ماشین لباسشویی می‌شود.

Warranty: ضمانت‌نامه

دو نوع ضمانت‌نامه خاص برای ماشین لباسشویی وجوددارد. ضمانت‌نامه سازنده به‌مدت یک یا دو سال بوده و ماشین لباسشویی استاندارد همین ضمانت‌نامه را دارد. ضمانت‌های تکمیلی به انواعی گفته می‌شود که مدت زمان اضافی آن را به‌ازای مبلغ مشخصی خریداری نموده‌اید. برای اطلاعات بیشتر به ضمانت‌نامه تکمیلی که در بالا توضیح داده شده مراجعه کنید. در حالت استاندارد برخی از مدل‌ها نیز با ضمانت‌نامه ده ساله عرضه می‌شوند که فقط شامل موتور است.

Wash system: سیستم شستشو

سیستم شستشو مربوط به هر یک از ماشین‌های لباسشویی مختلف و تکنولوژی مرتبط با آن است. به‌عنوان مثال سامسونگ از تکنولوژی EcoBubble استفاده می‌کند. هوور از سیستم شستشوی ۸-Plus بهره می‌گیرد و در نهایت مدل‌های زانوسی۵ از سیستم Jet تشکیل شده‌اند.

Waste hose: شلنگ فاضلاب

شلنگی است که آب‌های مصرف شده در طول چرخه شستشو از طریق آن به لوله فاضلاب تخلیه می‌شوند، معمولاً لوله فاضلاب در زیر سینک ظرفشویی قراردارد.

Water inlet valve: شیر ورودی آب

شیرهایی که پشت ماشین لباسشویی قراردارند و برای ورود آب هستند.

Water supply hose: شلنگ تغذیه آب

شلنگی است که بین منبع آب (شیری که در منزل شماست) و شیر ورودی آب روی ماشین قرار می‌گیرد.

Wool: برنامه شستشوی پشمی

برنامه‌ای که برای شستشوی ملایم لباس‌هایی که مارک پشمی دارند مورد استفاده قرارمی‌گیرد، همچنین لباس‌هایی که شستشوی دستی دارند نیز می‌توان با این برنامه شست (دستورالعمل ماشین لباسشویی خود و مواردی که در این برنامه قابل شستشو هستند را مطالعه نمایید). دما معمولاً در این برنامه در حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد یا کمتر است.

 

تعمیر لباسشویی در کرج

 

 

 

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(12 رای, متوسط: 4,75 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین