کرج، مهرشهر

176 48 325 - 026

فردیس، محمدشهر

600 60 365 - 026

ملارد شهریار اندیشه

755 74 651 - 021

اسلام‌شهر رباط‌کریم پرند

848 93 566 - 021

خدمات پس از فروش
کولر گازی

عیب‌یابی کولر گازی: مشکلات و راه‌حل‌های متداول ( بخش اول )

قبل از اینکه به خودتان بیاید، بسیاری از ساکنین ساختمانی که مدیریت آن بر عهده شماست کولرهای گازی خود را راه خواهند انداخت. لازم به گفتن نیست که در شروع گرما، وضعیت مطلوب بوده که معنی آن برای شما و ساکنین، یک دوره بدون اعتراض است. برنامه‌ریزی منظم برای عیب‌یابی کولرهای گازی و نگهداری آنها می‌تواند شما را به هدفتان، که سالم نگه‌ داشتن سیستم کولر گازی مسکونی و راضی بودن ساکنین است، نزدیک کند. بگذارید نگاهی بر متداول‌ترین مشکلات کولرهای گازی بیندازیم.

عیب‌یابی کولرهای گازی: مظنونین همیشگی

زمانی که هوا شروع به گرم شدن کرده و دمای هوا بالا می‌رود، آخرین چیزی که شما می‌خواهید این است که کولرهای گازی خاموش باشند. راحت بودن ساکنین در ساختمان شما مسئله‌ای بسیار حیاتی است. اینجا رایج‌ترین مشکلاتی که می‌توان با عقل سلیم و استفاده از روش‌های عیب یابی ساده و نگه‌داری سیستم های کولر گازی از آنها پرهیز کرد را نام می‌بریم:

۱- کولر گازی روشن نمی شود

اولین مورد در لیست مواردی که شما را در ابتدای عیب‌یابی سیستم‌های کولر گازی می‌ترساند، وقتی است که شما دستگاه را روشن کرده و نه چیزی می‌شنوید و نه چیزی احساس می‌کنید. نبود برق می‌تواند به سادگی مشکل یک فیوز پریده یا یک مدار خراب باشد، که به این معنی است که باید فیوز یا مدار مورد نظر را عوض کنید. همچنین مشکل می‌تواند از سیم‌کشی خراب یا مشکلات ترموستات باشد.

۲- قطعی‌های ترموستات

اگر ترموستات شما خراب شده و یا درست کالیبره نشده باشد، فرمان روشن شدن را به کولر گازی ارسال نخواهد کرد. اگر شما ترموستات را روی پایین‌ترین دما تنظیم کرده‌اید و سیستم هنوز شروع به کار نکرده، زمان آن رسیده که با تعمیرکار سیستم تهویه مطبوع تماس بگیرید، که به احتمال زیاد ترموستات را کالیبره خواهد کرد و یا در صورت خراب بودن، آن را عوض می‌کند. ترموستات‌های قدیمی‌تر مدل چرخشی (ساعتی)، بیشتر درگیر مشکل کالیبره می‌شوند؛ در طرف مقابل در برخی موارد، ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی جدید را به سختی می‌توان برنامه‌ریزی کرد. زمانی که در حال عیب‌یابی سیستم کولر گازی خود هستید، بهتر است از دفترچه راهنمای ترموستات کمک بگیرید تا مطمئن شوید که برنامه‌ریزی آن درست انجام شده است.

۳- مشکلات کولر گازی به دلیل کمبود سرما –خنک کننده کم مساوی با بازده پایین

برخی اوقات عیب‌یابی کولر گازی، منجر به کشف شدن یک واحد عملیاتی با بازده کم می‌شود، که می‌تواند به دلیل کمبود مایع خنک کننده باشد. اگر سطح مایع خنک کننده پایین باشد، معمولا به این دلیل است که یا به اندازه کافی مایع درون دستگاه ریخته نشده و یا دستگاه نشتی دارد. اگر متوجه شدید که ساختمان شما به اندازه کافی خنک نشده و یا هوا مناسب نیست، تقصیر ممکن است با سطح پایین خنک کننده شما باشد. اگر سطح خنک کننده درست نباشد، گرما و رطوبت به اندازه کافی از هوا خارج نمی‌شود. مایع خنک کننده همانند خون برای واحد کولر گازی یا موتور روغن در ماشین شما عمل می کند.

اگرچه تعمیرکار کولر گازی شما ممکن است که یک نشتی را در زمان عملیات عیب‌یابی پیدا کند، متاسفانه مسئله تنها با پر کردن مجدد مایع خنک کننده تمام نمی‌شود. وقتی یک ماشین به طور مرتب نیاز به روغن دارد، نشان از مشکلی بزرگتر است. به همین ترتیب، در سیستم کولر گازی هم، پایین بودن سطح خنک کننده معمولا نشانه ای از نشتی بوده و شما نیازمند کارشناسان مجرب سیستم‌های تهویه مطبوع برای درست کردن این مشکل خواهید بود. اگر تعداد زیادی نشتی پیدا شد، احتمالا وقت تغییر تمامی واحد عملیاتی است.

۴- مشکلات کندانسور باعث گرما می‌شود

زمانی که دارید نقشه عیب‌یابی کولر گازی را تعریف می کنید، سیم پیچ کندانسور را از قلم نیندازید. کندانسور نقش مهمی دارد. این قطعه مسئول خارج کردن گرما از هوا و خارج کردن آن از ساختمان است. سیم پیچ کندانسور جزو بخش خروجی واحد عملیاتی شماست، که به این معنی است که در معرض آلودگی خاک، دوده و کثیفی‌های موجود در هوا است. اگر سیم‌پیچ‌ها کثیف باشند، انتقال گرما با مشکل موجه شده که باعث افزایش کارکرد واحد شده و اصطکاک و خرابی آن را سرعت می‌دهد.

۵- اینجا دارد گرم می‌شود – عجیب است که مشکل شاید از سیم‌پیچ یخ‌زده تبخیر کننده باشد

وقتی که ماموریت شما برای عیب‌یابی کولر گازی شروع می‌شود، باید در نظر بگیرید که سیم‌پیچ تبخیرکننده شما ممکن است دلیل دمای بالای نامناسب باشد. این سیم پیچ شامل مایع خنک کننده می‌شود که گرما را جذب می‌کند. وقتی که جریان هوا قطع باشد، یک لایه یخ بر روی سیم‌پیچ تبخیرکننده شکل می‌گیرد. اگر این اتفاق بیافتد، ممکن است که دستگاه شما یا هوای گرم بیرون داده و یا به طور کل هوایی بیرون ندهد. جریان هوای محدود ممکن است به دلیل کثیفی فیلترهای هوا، کمبود مایع خنک کننده و یا جریان مسدود شده هوای برگشتی در کانال‌کشی شما باشد؛ که ما را به سمت شناسایی مشکل بعدی در زمان اجرای پروژه عیب‌یابی سیستم کولر گازی‌تان هدایت می‌کند.

 

هنوز ۴ مورد دیگر مانده است که باید بدانید، ادامه مطلب را از اینجا دنبال کنید.

 

آخرین بروزرسانی: ۳ تیر ۱۳۹۸

نظر شما چیست؟‌
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره
(3 رای, متوسط: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزهای تعطیل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۳۱۶۸۰۴ 📞

۰۹۰۱۶۲۵۹۸۳۳ 📞

۰۹۳۹۶۶۰۸۸۹۱ 📞

در ایام تعطیلات برای تعمیرات فوری شبانه‌روزی از سفارش آنلاین استفاده کنید.

سفارش آنلاین